خون شهیدانی چون استاد شهریاری پیروزی‌ها به دنبال دارد

حجت‌الاسلام صدیقی در مراسم یادبود شهید شهریاری و با اشاره به اینکه خون شهیدان فضای دانشگاه‌های ما را حسینی کرده است؛ گفت در دانشگاه ها دیگر خبری از فتنه سال گذشته نیست.

به گزارش خبرنگار شبستان، خطیب موقت نماز جمعه تهران، در مراسمی که برای یادبود شهید شهریاری در مسجد امام حسن ع واقع در شهرک شهید محلاتی برگزار شده بود، ضمن ابراز تسلیت به مناسبت شهادت این دانشمند، اظهار داشت: حقیقت حرکت سیر موجود به سوی کمال است ولی در انسان بستگی دارد به انتخاب خود متحرک، اینکه انسان چه هدفی را در نظر گرفته باشد.

وی ادامه داد: همه ما چه بخواهیم و چه نخواهیم رفتنی هستیم نه آمدنمان با اختیار است و نه در رفتنمان مختار هستیم، انسان حرکتی را که انتخاب می‌کند و پیش می‌رود پایان او را نشان می‌دهد. مسیر کار انسان در ظاهر نیست بلکه این انگیزه و نیت اوست که کار انسان را ارزش‌گذاری می‌کند و نتیجه کار را برایش مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه هر کس در مسیر علم قرار بگیرد معلوم نیست به بقاء نایل شود و به عزت همیشگی دست پیدا کند، افزود: آنچه تعیین‌کننده است این است که فرد مسیر را با چه مقصدی طی کرده است. دانشمندی در جشن هسته‌ای گفت که در این روز باید ماتم بگیریم چون استفاده از سلاح هسته‌ای در ژاپن کام این علم را به دهان ما تلخ کرده است.

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی با اشاره به حدیثی ذیل آیه "ن والقلم و ما یسطرون" از پیامبر اکرم اشاره کرد و گفت: انسان‌هایی که محجوب به زمان و مکان هستند و پرده غفلت و کثرت آنها را محبوب کرده است؛ باید از این حبس ظلمانی بیرون بیایند تا به محضر دوست راه پیدا کنند و سه راه برای این عروج معرفی شده است، ابتدا تأمین استقلال علمی و فرهنگی، دوم استقلال نظامی و دیگری استقلال اقتصادی است.

وی شرط زندگی نورانی و رسیدن به تکامل را بودن در مسیر الله دانست و ذکر کرد: دانشمندانی که استعدادشان را به کاخ سیاه‌تر از سیاه کاخ سفید بفروشند معامله پرزیانی انجام داده‌اند و گرفتار خسران دنیا و آخرت هستند. نفرت امروز مردم دنیا از کسانی است که با علم‌شان استثمار را ایجاد می‌کنند و دارایی‌های ملت‌ها را به غارت می‌برند. این دانشمندان در خدمت کسانی هستند که در کاخ نشسته‌اند و امکانات مردم را در حلقوم‌شان می‌ریزند.

وی اضافه کرد: این علم صعود نیست عاملی برای سقوط است. کسانی صعود کردند که همانند رزمندگان در جبهه‌ها شیران روز و پارسایان شب بودند، پرده‌های آسمان با نور آنها شکافته می‌شد، اینها با خون‌شان رویش‌هایی ایجاد کردند که امروزه در سنگر علم فعالیت می‌کنند. ساخت ماهواره، موفقیت در سلول‌های بنیادین و مسئله هسته‌ای از جمله پیروزی‌هایی است که شرق و غرب را به حیرت کشانده است.

همچنین خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: این علمی که در جهان سوم به کار می‌رود نوری است که پرده‌های ظلمت را کنار زده و خود را تا خدا بالا می‌برد، اینها علم و حیات‌شان صعود دارد و حیات ابدی را با مرگ‌شان رقم زدند.

وی با یادآوری شهادت علما و دانشمندان و نام بردن از فقهایی همچون آیت‌الله خوانساری و آیت‌الله صبوحی که در جنگ متفقین شرکت داشته‌اند، گفت: عالمان شیعه در طول قرن‌ها خار چشم استعمارگران و استثمارگران بین‌المللی بوده‌اند و به همین دلیل مستکبران تا جایی که دست‌شان رسیده است آنها را ترور شخصیت کرده‌اند و یا از بین برده‌اند.

وی بیان داشت: اینها با جمهوری اسلامی احساس خطرشان زیاد و اسلام‌هراسی‌شان جدی شد و چه عالمانی را که به خاک و خون کشیدند. آیت‌الله مطهری از جمله اینها بود که ایشان را با گلوله‌ای از پای درآوردند، برای اینکه امثال او چراغ روشنی بودند که باعث می‌شدند مردم راه را ببینند و بصیرت کسب کنند. دزدان که از این روشنایی می‌هراسند به ترور بزرگان ما دست زدند.

حجت‌الاسلام صدیقی بیان داشت: ملتی که بصیرت دارد زیر یوغ بیگانگان نمی‌رود، تا دیروز هراس دشمنان از این مشعلِ‌ها بود اما امروز نیز دانشگاه به جایی رسیده است که نمی‌توانند دانشمندان هسته‌ای‌اش را تحمل کنند.

وی شهید شهریاری را برای مردم ایران خواند که در این ملت رشد کرده و قدرت‌های بین‌المللی را به هراس انداخته‌اند و افزود: شهید شهریاری همچون که با پرپر شدنش جهان را معطر کرد، اینها کسانی بودند که با دو بال علم و تقوا و عشق به اهل بیت (ع) و دلدادگی به پرچمی که در دست رهبرمان است و زمینه‌ساز ظهور امام زمان خواهد شد توانستند سنگر به سنگر دشمن را به عقب برانند.

وی تصریح کرد: امروز دانشگاه‌های ما نشانه‌های ولایت، ظلم‌ستیزی و ضد استعمار را دارد که نشانه توحید و حریت است، این پیوند میان شهید و کرسی تخصصی فیزیک هسته‌ای یک عروج و حرکت است، دانشگاه‌های ما متحول شده‌اند و دیگر از فتنه‌های سال گذشته در دانشگاه که دشمن به آن چشم دوخته بود، خبری نیست، خون امثال شهید شهریاری آب پاکی را بر دست دشمنان ریخته است.

حجت‌الاسلام صدیقی شهید شهریاری را قربانی همان راهی دانست که امام حسین رفته است که به خاطر دانش، بینش و حریت بوده است.

وی شهادت این استاد را که باعث شیرین شدن کام ملت ایران برای کنار رفتن پرده‌های ظالمان تبریک گفت و اعلام کرد: اینها به دنبال علم نیستند و با دانش و دانشمند سازش ندارند، اینها به دنبال غارت هستند و تنها دانشمندانی در خدمت اینها باقی می‌مانند که خودفروخته باشند.

وی اشاره به سخن امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود، اظهار داشت: این خون جریان پیدا می‌کند و فضای دانشگاه را به طور کلی حسینی می‌کند، خون امثال شهریاری پیروزی‌ها به دنبال دارد و در جهت تأمین عزت و خودکفایی تحفه‌ای خواهند بود که نصیب ملت ایران شده است، شهید شهریاری جزء اولین خط‌شکن‌ها در مسیر بیداری بود.

پایان پیام/

 

 

 

 

 

کد خبر 4015

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha