حمایت یک میلیون حامی از 300 هزار یتیم در کشور

خبرگزاری شبستان: قائم مقام معاونت توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: امروز در کشور یک میلیون حامی، حمایت از 300 هزار یتیم را بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، علی شریف روحانی صبح امروز (25 شهریور) در دومین همایش مدیران شهرستان ها و روسای ادارات اجرایی و ستادی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان که در سالن جلسات کمیته امداد قزوین برگزار شد، بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در حالی شکل گرفت که انقلاب در این روزها به تأسیس نهادهای ضروری می پرداخت و با این اقدام، امام خمینی (ره) اهمیت جایگاه و رسالت امداد را نشان داد.

وی ادامه داد: امروز کمیته امداد امام خمینی (ره) با عنایت الهی، برکت نام امام (ره) و هدایت های مقام معظم رهبری به جایگاه رفیعی رسیده است که این عظمت امداد را باید به خوبی صیانت کنیم.

قائم مقام معاونت توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره)اضافه کرد: در دهه اول شکل گیری این نهاد، سازماندهی در حوزه مشارکت بیشتر متوجه فرهنگ صدقات انجام شد به طوری که امروز در کشور نزدیک به 8 میلیون مشترک داریم و سالانه 200 میلیارد تومان درآمد از صدقات داریم.

وی تصریح کرد: امروز کمیته امداد امام خمینی (ره) با توجه به رشد و توسعه جامعه، خدمات خود را بر اساس شرایط جامعه به روز کرده از این رو یکی از اقدامات انجام شده نظام صندوق های دیجیتالی است به طوری که امروز 80 تا 90 صندوق دیجیتال را در مترو تهران راه اندازی کردیم که باید این نسل را افزایش دهیم تا هم توسعه صدقات و هم افزایش مشترکان را داشته باشیم.

روحانی تأکید کرد: همچنین با حفظ صندوق، توسعه، مقاوم سازی صندوق و اشکال جدید صندوق، کار مهم جمع آوری صدقات را با جدیت دنبال می کنیم.

وی اعلام کرد: در حوزه انفاق و نیکوکاری با حفظ صدقات، اکرام ایتام را داشتیم به طوری که امروز در کشور یک میلیون حامی حمایت از 300 هزار یتیم را بر عهده دارند و سرانه کمک پرداختی هر حامی به ایتام به طور میانگین 100 هزار تومان در کشور است که تنها در استان قزوین و تهران این رقم 200 هزار تومان است.

قائم مقام توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به وضعیت پرداخت زکات در کشور اظهار کرد: در حوزه زکات نیز تلاش های خوبی شده است، امروز شورای زکات کشور فعال است و دستگاه های مختلف در این شورا عضویت دارند و طی سال گذشته 270 میلیارد تومان زکات داشتیم که هدف امسال 400 میلیارد تومان است.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه شورای زکات در کشور، استان و شهرستان ها تشکیل شده است و کمیته امداد به عنوان عامل جمع آوری زکات توفیق تلاش در این عرصه را دارد و امروز این نهاد افتخار دارد که در یک دهه گذشته 19 هزار پروژه را در این زمینه پشتیبانی کرده است.

روحانی یادآورشد: سال گذشته 50 درصد زکات جمع آوری شده در درون کمیته امداد به امور توانمندسازی، مسکن، اشتغال، تأمین جهیزیه، احداث سرویس های بهداشتی و غیره نیازمندان اختصاص یافت.

پایان پیام/

کد خبر 402367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha