اعطای تسهیلات توسط کمیته امداد به قالی بافان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین با اشاره به برگزاری کارگاه های قالی بافی گفت: آموزش دیدگان می توانند با بافت قالی از تسهیلات کمیته امداد برای تهیه مواد اولیه و امکان فروش در بازار بهره مند شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، هدایت صفری ظهر امروز (25 شهریور) در مراسم اختتامیه کارگاه قالیبافی روستای محمد ده طارم سفلی بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) رسالت عظیمی دارد که این رسالت در استمرار حرکت انبیاء و ائمه اطهار (ع) پیگیری می شود.

وی ادامه داد: رسیدگی به نیازمندان و رفع مشکلات آنها رسالت بزرگی است که انبیاء الهی و ائمه اطهار (ع) خود آن را پیگیری و دنبال می کردند و حتی در روایات داریم که این مهم در سیره همه ائمه (ع) بوده در نتیجه فرزند خلف این بزرگان در ابتدای پیروزی انقلاب، سنگ بنای امداد را گذاشت تا این رسالت عظیم در انقلاب اسلامی جایگاه شایسته و حقیقی خود را داشته باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اضافه کرد: در رژیم گذشته ضربات بسیاری بر پیکره کشور و به مردم وارد شد به طوری که کمیته امداد امام خمینی (ره) در دهه های گذشته فعالیت خویش، بیشترین حجم کمک های خود را برای تأمین معاش روزانه مددجویان مصروف داشت.

وی تصریح کرد: اما امروز با گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب و افزایش شاخص های اقتصاد کشور، خدمات امداد نیز متناسب با نیازهای خانواده های امداد ارائه می شود و در این میان سیاست توانمندسازی خانواده، نیازمند رویکردی است که برای رهایی از فقر دنبال می شود تا این خانواده نه تنها از مشکل فقر و گرفتاری های آن رهایی یابد بلکه خود بتواند استقلال مالی داشته و حتی در قامت حامیان خیر ظاهر شود.

صفری افزود: یکی از برنامه های امداد برای اجرایی کردن سیاست توانمندسازی، راه اندازی کارگاه های قالی بافی است، این کارگاه ها با هدف آموزش هنر اصیل ایرانی قالی بافی راه اندازی می شود و به شرکت کنندگان در این کارگاه ها، پس از طی دوره و آزمون مربوطه، مدرک فنی و حرفه ای ارائه خواهد شد. 

وی توضیح داد: در ادامه آموزش دیدگان می توانند با بافت قالی از تسهیلات کمیته امداد برای تهیه مواد اولیه و امکان فروش در بازار بهره مند شوند تا با این بستر، استقلال معیشتی خانواده های نیازمند فراهم شده و این خانواده ها بتوانند درآمدی پایدار برای خویش کسب کنند.   

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین خاطرنشان کرد: البته از آنجا که کمیته امداد رویکردهای فرهنگی را نیز در نظر دارد، آموزش های جانبی همچون آموزش امداد و نجات، برگزاری کلاس های اعتقادی، امام شناسی، آموزش ویژه برای آموزش دختران در شرف ازدواج و غیره در دستور کار کارگاه های آموزش قالیبافی قرار دارد.

وی یادآور شد: کارگاه آموزش قالی بافی روستای محمد ده دارای 43 کارآموز، 15 دستگاه دار قالی و 2 مربی است که برای برپایی و اجرای این کارگاه قالی بافی 300 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.

پایان پیام/

کد خبر 402445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha