معلمان تربیت دینی را، مانند تربیت علمی دانش آموزان جدی بگیرند

امام جمعه یزد گفت: معلمان باید تربیت دینی دانش آموزان را مانند تربیت علمی آنها جدی بگیرند و این کار باعث همنشینی آنها با انبیا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه یزد که با حضور خیل عظیم نمازگزاران در مسجد ملااسماعیل یزد برگزار شد، بادعوت به تقوای الهی، اظهار داشت: علم به تنهایی نتوانسته انسان‌ها را هدایت کند و آنها را نجات دهد، علم می‌تواند راه‌هایی را به ما نشان دهد اما نمی‌تواند ما را مقید کند.

وی اذعان داشت: شاگردی می‌گفت استاد ما یک ساعت از لحاظ علمی مضرات سیگار را بیان کرد ولی وقتی خسته شد نشست و شروع به سیگار کشیدن کرد، علم بدون دین مانند همین توضیح دادن از مضرات سیگار است.

امام جمعه یزد افزود: اعتقاد به اینکه این کار بد است و گناه خوب نیست و قلبا این را از ناحیه خدا بداند که چه کاری بد است و چه کاری خوب، بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ابراز داشت: ممکن است یک انسان مسافرت‌های خارجی نداشته و در آکادمی‌های بین المللی نرفته باشد اما این انسان با دینش یک انسان خوب و ایثار گر باشد که همه دنیا به دست او هدایت می‌شوند و همه از او خیر می‌بینند.

ناصری خاطرنشان کرد: الان باید آن چیزی که به آن اهمیت داده شود و به آن توجه شود این است که علم و دانش خوب است و یکی از کلید های پیشرفت بشر و یکی از ابزارهای تکامل بشر است اما علم باید با دین همراهی داشته باشد.

وی افزود: عالم بدون تقوا، تعهد و دین دنیا را به فساد می کشاند و همه چیز را به هم می ریزد، چنین کسی همه چیز را برای ریاست خود می خواهد.

ناصری تصریح کرد: خداوند متعال در تمام دستوراتی که به ما می دهد و در همه راهنمایی ها، تاکید به علم دارد اما آن چیزی که همیشه به ما توصیه می کند، دین و تقوا است.

وی گفت: یکی از آیات این است که "يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ أَطِيعُواْ اللّهَ وَأَطِيعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِي الأَمْرِ مِنكُمْ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللّهِ وَالرَّسُولِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ ذَلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلاً"، خداوند در این آیه می فرماید که ای کسانی که ايمان آورده ايد ، از خدا اطاعت کنيد و از رسول و الوالامرخويش فرمان بريد و چون در امری اختلاف کرديد اگر به خدا و روز قيامت ايمان داريد به خدا و پيامبر رجوع کنيد در اين خير شماست و سرانجامی بهتر دارد.

امام جمعه یزد بیان کرد: یکی دیگر از آیات "يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اسْتَجِيبُواْ لِلّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُم لِمَا يُحْيِيكُمْ وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ وَأَنَّهُ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ" است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: ای کسانی که ايمان آورده ايد ، چون خدا و پيامبرش شما را به چيزی فرا خوانند که زندگيتان می بخشد دعوتشان را اجابت کنيد و بدانيد که خدا ميان آدمی و قلبش حايل است و همه به پيشگاه او گرد آورده شويد.

امام جمعه یزد در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه امروز بیان داشت: در اوایل انقلاب اسلامی ایران، استکبار، ابرقدرتهای جهان و کشورهای عربی صدام را تشویق کردند که به ایران حمله کند و انقلاب ایران را نابود و یا حداقل تضعیف کند.

وی افزود: در این زمان، ما هیچ چیزی نداشتیم اما به عراق از همه جهت کمک می آمد و در روزهای اول به فرودگاه های ما حمله کردند و چند هواپیمای ما را زدند.

وی افزود: در این زمان مردم ما همه آشفته شده بودند ولی امام خمینی(ره) در تلویزیون سخنرانی کردند و عراق را به یک دزد تشبیه کردند که سنگی انداخته و رفته است و ما باید او را به سزای اعمالش برسانیم.

وی تاکید کرد: این سخنرانی امام مردم ما را تحریک کرد و در برابر اقدامات صدام ایستادگی کردیم که باعث شد ما در این جنگ نابرابر پیروز باشیم.

آیت الله ناصری به بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: الان زمان باز شدن مدارس است و توصیه و درخواست ما به آموزش و پرورش و معلمان این است که بیشتر به مسائل دینی دانش آموزان توجه کنند.

وی افزود: اگر معلمان همانطوری که به علم دانش آموزان توجه می کنند، به دین آنها هم توجه کنند، همنشین انبیا می شوند و کار آنها ثواب فراوانی دارد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 403097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha