دفاع مقدس ملت ایران را به الگویی برای تمام کشورهای جهان تبدیل کرده است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد گفت: اگر ما توانسته ایم به الگویی در بین سایر کشورها تبدیل شویم و انقلاب خود را صادر کنیم به دلیل وجود دفاع مقدس است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد محمد رجبی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد امروز (31 شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به گذشت سی و چند سال از عمر انقلاب اسلامی ایران گفت: در تمام این دوران همه ملت ایران در افتخارات بدست آمده نقش داشته اند.

 

وی با اشاره به نقش زنان در دوران مختلف گفت: زنان در زمینه های مختلف علمی ، فرهنگی، آموزشی و ... از ابتدای انقلاب و پس از آن در دوران دفاع مقدس و با پایان یافتن جنگ در عرصه های مختلف آبادانی و عمران کشور نقش بسزایی را ایفا کرده اند.

 

رجبی تصریح کرد: اما در تمام این دوران نقشی که خبرنگاران و اصحاب رسانه بر عهده داشته اند مهم تر و موثر تر بوده است.

 

وی با بیان اینکه بعد از گذشت 26 سال از جنگ این سوال به ذهن می آید که دفاع مقدس چه جایگاهی در رسانه ها دارد اظهار داشت: در بعد برنامه های مناسبتی دفاع مقدس از جایگاه خوبی در رسانه ها برخوردار است اما باید به این موضوع توجه داشت که رسانه ها باید در طول سال به موضوع دفاع مقدس بپردازند.

 

رجبی افزود: ما نباید فکر کنیم که جنگ تمام شده است بلکه باید همیشه آماده دفاع باشیم و جامعه را نیز برای دفاع در زمینه های مختلف آماده نگه داریم.

 

وی تصریح کرد: وقتی دشمنان مسائل فرهنگی ما را نشانه گرفته اند ما نمی توانیم نسبت به آن بی توجه باشیم و آمادگی لازم را در خود ایجاد نکنیم.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد با اشاره به نقش حضرت زینب(س) و امام سجاد (ع) در واقعه عاشورا گفت: خبرنگاران در عرصه جنگ فرهنگی خط مقدم مبارزه با دشمنان را تشکیل می دهند.

 

رجبی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به الگویی برای سایر کشورها تبدیل شده است گفت: تمام هم و غم دشمنان در جهت نابودی جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی افزود: اگر در سوریه، عراق و... گروه های تروریستی به مردم حمله می کنند باید بدانیم که آنان به دنبال گرفتن روحیه مقاومت و ایثار آنان هستند و اگر موفق شوند مطمئن باشید هدف بعدی جمهوری اسلامی ایران است.

 

رجبی با اشاره به حذف درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه یزد اظهار داشت: هیچگونه سوء مدیریتی در این زمینه وجود ندارد اما گاهی دستورالعمل ها باعث وری دادن چنین اتفاقاتی می شود.

 

وی با اشاره به استقبال خوب دانشجویان از این طرح افزود: براساس پژوهش انجام شده در دانشگاه 70 درصد دانشجویان معتقدند که این درس باید به صورت اختیاری اجباری ارائه شود.

 

رجبی با بیان اینکه در مجموع سه هزار و 160 برنامه به مناسیت هفته دفاع مقدس در استان برگزار می شود گفت: در این هفته 2 هزار برنامه شاخص در سطح شهرستان ها، 910 برنامه در سطح پایگاه ها و نواحی مقاومت بسیج و 250 برنامه شاخص در سطح شهرستان یزد اجرا می شود.

 

وی با بیان اینکه در سال های گذشته جهت بزرگداشت این هفته برنامه هایی از سوی این نهاد به ادارت پیشنهاد می شد اضافه کرد: در سال جاری از ادارت خواسته شده است خود برنامه هایی را پیشنهاد کنند.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد تصریح کرد: در برنامه های سال جاری به کیفیت فعالیت ها نیز توجه ویژه ای شده است.

 

رجبی برگزاری رژه نیرو های مسلح در مرکز استان و شهرستان ها،افتتاح و برگزاری نمایش رزمی تاریخ انقلاب و دفاع مقدس در طول هفته دفاع مقدس در موقعیت شهید رشیدی توسط سپاه الغدیر استان، افتتاح نمایشگاه اسناد دفاع مقدس و نقش مردم استان یزد در دوران دفاع مقدس در امامزاده سید جعفر محمد (ع) و فرودگاه یزد، برگزاری همایش سربازان، به صدا درآمدن زنگ مهر و مقاومت در کلیه مدارس استان در روز اول مهر، افتتاح دومین بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی در منطقه محمدآباد را از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس در استان دانست.

 

وی با اشاره به نقش زنان در دفاع مقدس گفت: برگزاری یادواره شهدای زن استان، برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی، تبیین نقش خانواده در حفظ ارزش های اسلامی توسط ائمه جمعه استان از دیگر برنامه های این هفته می باشد.

 

رجبی افزود: افتتاح بنیاد ملی نهج البلاغه استان، برگزاری همایش نویسندگان دفاع مقدس و رونمایی از کتاب شیران الغدیر، برگزاری همایش غافله خورشید در راستای تجیل از پیشکسوتان، اکران فیلم خانه ای در کنار ابرها با حضور عوامل اجرایی این فیلم از سایر برنامه ها می باشد.

 

وی غباروبی و عطرافشانی قبور شهدا، تجلیل از یادگاران دفاع مقدس، فضاسازی، سرکشی از خانواده های شهدا و ایثارگران و ... را از برنامه های مشترک تمام ادارات استان در این هفته دانست.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد اظهار داشت: در این هفته با حضور امام جمعه و استاندار محترم و همچنین سایر مسئولان استان از تمام خانواده های شهدا شهرستان مهریز سرکشی می شود.

 

وی از دوران دفاع مقدس به عنوان بزرگترین افتخار انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: اگر ما توانسته ایم به الگویی در بین سایر کشورها تبدیل شویم و انقلاب خود را صادر کنیم به دلیل وجود دفاع مقدس است.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 403752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha