سبک فرزندپروری و الگوی تربیتی والدین در تحقق اهداف تعلیم و تربیت بسیار مؤثر است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل دفتر مراقبت برابر آسیب ‌های اجتماعی وزرات آموزش‌ و پرورش، اظهار داشت: سبک فرزندپروری و الگوی تربیتی والدین در تحقق اهداف تعلیم و تربیت بسیار مؤثر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، منصور کیایی، مدیر کل دفتر مراقبت برابر آسیب ‌های اجتماعی وزرات آموزش‌ و پرورش، امروز(1 مهر) در مراسم نمادین زنگ استانی آغاز سال تحصیلی جدید در دبستان ستایش غیزانیه اهواز، با بیان اینکه سال تحصیلی جدید فرصتی برای تعلیم و تربیت و کسب شایستگی هاست، گفت: ماه مهر تنها آغاز سال تحصیلی نیست بلکه فرصتی برای تفکر پیرامون ارزش ‌ها و آرمان‌ هایی است که در دین و آیین ما ترسیم شده و فرصتی برای تقویت هویت فرهنگی و دینی می باشد.

 

وی با اشاره به اینکه آغاز سال تحصیلی رسالتی برای تربیت همه جانبه ابعاد وجودی در بخش های علمی، اخلاقی، اعتقادی، اقتصادی، اجتماعی، فناوری و زیستی است، افزود: تعلیم و تربیت با همکاری و همراهی مشترک میان خانواده و مدرسه در زمینه ارزش‌ ها و شیوه ‌های تربیتی می تواند تاثیرگذار باشد و در جهت موفقیت گام بردارد.

 

وی با بیان اینکه سبک فرزندپروری و الگوی تربیتی والدین در تحقق اهداف تعلیم و تربیت بسیار مؤثر است، اذعان داشت: در سند تحول بنیادین آموزش وپرورش، فرصتی به دانش آموزان داده شده تا با مهارت آموزی، آینده خوبی برای خود رقم بزنند و فرهنگیان نیز باید برای تربیت کودکان و نوجوانان کشور تلاش بسیاری کنند.

 

مدیرکل دفتر مراقبت برابر آسیب‌ های اجتماعی وزرات آموزش‌ و پرورش، با اشاره به اینکه طرح «تعالی مدیریت مدارس» جدیدترین برنامه وزاتخانه آموزش و پرورش برای مدارس در سراسر کشور است، اضافه کرد: این طرح جهت شناسایی و استفاده بهینه از همه ظرفیت های متنوع مدارس تدوین شده است،

 

وی سیاست راهبردی ارتقای کیفیت علمی آموزش‌ و پرورش را سرلوحه برنامه ‌های وزارت آموزش‌ و پرورش طی سال تحصیلی جدید عنوان کرد و ادامه داد: این مجموعه برنامه‌ ها با هدف شکوفایی و تحقق همه ظرفیت ‌های تربیتی مدرسه و کمک به تربیت همه‌ جانبه دانش‌آموزان طراحی و تنظیم شده‌ است.

 

محمد تقی‌ زاده، مدیرکل آموزش ‌و پرورش خوزستان، نیز با قدردانی از توجه ویژه استاندار به آموزش‌ و پرورش عنوان کرد: مسایل آموزش ‌و پرورش در اولویت نخست برنامه‌ های استان قرار دارد چرا که سرنوشت یک ملت و پیشرفت و توسعه یک جامعه به نوع عملکرد آموزش ‌و پرورش آن بستگی دارد.

 

وی تحول در جوامع را منوط به تخول، تغییر و تکامل در آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد: دانش‌آموزان سرمایه‌ های واقعی، پایدار و ماندگار جامعه هستند و با وجود سرمایه گذاری های بسیاری که در حوزه آموزش و پرورش صرف شده ولی همچنان نیازمند به سرمایه‌گذاری ‌ها و توجه بیشتر در این حوزه هستیم.

 

وی بر توجه به مسائل تربیتی و مهارت های اجتماعی بر اساس منابع دینی، ملی و فرهنگی جامعه در کنار مسئل آموزشی تاکید کرد و یاد آور شد: برنامه های آموزش ‌و پرورش استان با حمایت شورای آموزش ‌و پرورش و استاندار و بر اساس شاخص ‌های علمی تدوین شده که تحقق این برنامه‌ ها مستلزم همت معلمان، تلاش دانش‌آموزان، حمایت خانواده‌ها و نهادهاست.

 

پیان پیام/

کد خبر 404520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha