19 مهر ماه، خاستگاه راهبردی کلان برای احیاء مساجد

خبرگزاری شبستان: خاطره سخنرانی ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در خصوص کانون های مساجد و طرح استراتژی و خط مشی پیش روی آن یک راهبرد کلان برای اعضای فعال کانون های مساجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، 19 مهر تجلی گاه و خاستگاه تلاشگران عرصه فرهنگ و زندگی است، آن روز که مقام معظم رهبری در سخنرانی خود با تاکید بر اهمیت نقش کانون های مساجد، خط مشی و استراتژی کلان آن را مورد نظر و توجه قرار دادند.

 

امروز در اطراف و اکناف استان سرافراز البرز، جوانان برومندی از بطن کانون های مساجد رشد یافته اند که همواره دغدغه هایشان در راستای منویات مقام معظم رهبری و ارزش های انقلاب اسلامی است.

 

تربیت و هدایت این جوانان و نوجوانان غیور در بطن مساجد و از برکت کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

جمله امام خمینی (ره) مبنی بر این نکته که " مسجد سنگر است" امروز برای آنانی که دغدغه های فرهنگ و دین را دارند، یک ملکه و باور است و کانون های مساجد به عنوان یک شاخص اصلی نماد این باور است.

 

حجت الاسلام سیداکبر موسوی، مدیر دبیرخانه کانون های مساجد استان البرز در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص سالروز سخنرانی مقام معظم رهبری در خصوص کانون های مساجد اظهار کرد: کانون های مساجد تجلیگاه حرکت ، همت، سعی و اراده آنانی است، که مسجد و نقش سازنده آن را باور داشته اند.

 

به گفته وی، عزم و اراده ولایی اعضای کانون های مساجد برگرفته از نیت و ایمان آنان به اهمیت نقش اشان در بالندگی و پویایی مسجد است.

 

این مسئول افزود: امروزه ما شاهد فعالیت جوانانی در عرصه مساجد هستیم که با حضور در حلقه های آموزشی و معرفتی، جویای علم و آگاهی هستند و این بسیار ارزشمند است.

 

سرپرست خبرگزاری شبستان در استان البرز، افزود: فعالیت های آموزشی بسیاری از مساجد در شهرهای مختلف این استان به گونه ای بوده است، که آن نوجوانان و جوانان همواره در شاخه های متعدد توانسته اند در رتبه ها و سکوهای نخست قرار بگیرند.

 

وی ادامه داد: واکاوی سخنرانی مقام معظم رهبری در خصوص کانون های مساجد نشان دهنده اهمیت نقش کانون های مساجد در رشد و ارتقاء سطح فرهنگی جامعه است.

 

مدیر دبیرخانه کانون های مساجد استان البرز در پایان با امعان نظر بر اهمیت تجلیل و یادآوری این روز توضیح داد: مجهز شدن به سلاح معرفت و همکاری با بسیج بنابر فرمایش و نظر مقام معظم رهبری مهم ترین رویکرد و استراتژی بود که مقام معظم رهبری آن را تبیین کردند و امروز حلقه های فکری، دینی و عقیدتی در مساجد این استان گامی موثر در جهت تحقق این استراتژی است.

 

خاطره سخنرانی ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای در خصوص کانون های مساجد و طرح استراتژی و خط مشی پیش روی آن یک راهبرد کلان برای اعضای فعال کانون های مساجد است، که با توجه و تمرکز بر اهمیت آن می توانند در پویایی، بالندگی و احیاء مساجد هرچه بهتر تلاش کنند.

 

واما، امروز در مساجد بزرگ و جامع استان حضور پر رنگ و تاثیر گذار کانون های فرهنگی هنری مساجد در رونق فرهنگی، بسط و گسترش ارزش های انقلاب امری بدیهی و غیر قابل کتمان است.

 

باید اذعان کرد، مسجد این جایگاه رفیع انسان سازی، دانشگاهی کهن است، که کانون های همیشه بیدار امت های اسلامی و سنگرهای مبارزه با استکبار را در خود پرورش و رشد می دهد.

 

پایان پیام/

کد خبر 408624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha