توسعه هر کشور مستلزم برنامه‌ریز‌ی‌های درست است

خبرگزاری شبستان: رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه بی برنامگی‌های اقتصادی ناشی از اطلاعات نادرست است، گفت: توسعه هر کشور مستلزم برنامه‌ریز‌ی‌های درست است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، حمیدرضا خصوصی، رئیس مجمع نمایندگان گیلان در همایش دهیاران و بخشداران اظهار کرد: توسعه هر کشور مستلزم برنامه‌ریز‌ی‌های درست است.

 

وی افزود: کشوری موفق است که در همه زمینه‌های علمی، اقتصادی، سیاسی و ... آمار و اطلاعات دقیق داشته باشد و بر حسب همان، برنامه‌ریزی‌های درستی انجام دهد.

 

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: اطلاعات قوی و درست باعث ارتقا کشور می‌شود و بی برنامگی‌های اقتصادی ناشی از اطلاعات نادرست است.

 

خصوصی تصریح کرد: از دلایل اینکه کشورهایی که امروزه از نظر اقتصادی به خود می‌بالند برنامه‌ریزی‌های اقتصادی درست است.

 

وی خاطرنشان کرد: دهیاران و شوارها باید با ماموران سرشمار همکاری همه‌جانبه داشته باشند تا امار دقیق و درستی در زمینه کشاورزی از شهرستان به دست آید.

 

رئیس مجمع نمایندگان گیلان تاکید کرد: با ارائه اطلاعات درست در بخش کشاورزی به برنامه‌ریزان کشور می توانیم در بخش کشاورزی خودکفا شویم و زمینه بالندگی و شکوفایی خود را فراهم کنیم.

 

در ادامه غلام حسین رجبی، فرماندار صومعه‌سرا گفت: دهیاران و شوراها باید مانند بسیجیان که در زمان جنگ بسیجی وار وارد عمل شدند و سبب پیروزی انقلاب اسلامی گشتند، در این طرح همانند انها وارد عمل شوند و سبب موفقیت شهرستان شوند.

 

وی افزود: شرکت در سرشماری کشاورزی و ارائه امار دقیق تاثیرات ارزشمندی در برنامه ریزی کلان کشور دارد.

 

فرماندار صومعه سرا اظهار کرد: برای اینکه اعتبارات و امکانات کافی برای شهرستان توسط دولت در نظر گرفته شود باید اطلاعات دقیق در بخش کشاورزی ارائه گردد.

 

رجبی افزود: ارائه خدمات کشاورزی نظیر کود، سم، اعتبارات و مکانیزاسیون کشاورزی بر اساس امارکشاورزی برنامه‌ریزی می‌شود.

وی گفت: برای ارائه امار درست کشاورزی به سرشماران طرح کشاورزی باید دهیاران، شوراها بخشداران و همه مردم کمک کنند.

 

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه فصل سرما در پیش است و با کمبود امکانات مواجه هستیم، تصریح کرد: دهیاران مدیران بحران در روستاهای خود هستند.

 

در ادامه وحید طیفوری، معاون مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری گیلان اظهار کرد: دهیاران ارکان اصلی سرشماری کشاورزی هستند.

 

وی افزود: آن چیزی که در امر سرشماری کشاورزی دارای اهمیت است ارائه آمار درست، دقیق و صحیح بهره برداران کشاورزی می باشد.

 

معاون مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری گیلان با بیان اینکه جمع آوری اطلاعات به روز و به هنگام در بخش کشاورزی ضرورتی انکار ناپذیر است، گفت: براساس داشته‌های موجود و آمار واقعی باید برنامه‌های بلند مدت و میان مدت در این بخش تدوین شود.

 

طیفوری تصریح کرد: اطلاعات جمع آوری شده از خانواده‌ها کاملا به صورت محرمانه است و این امار به صورت آبادی در سطح کشور منتشر می‌شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 408632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha