هنر تئاتر باید به سمت فعالیت های دینی و ارزشی حرکت کند

قائم مقام بیست و ششمین جشنواره تئاتر منطقه یک کشور هنرمندان را سفیران فرهنگی کشور دانست و افزود: هنر تئاتر باید به سمت فعالیت های دینی و ارزشی حرکت کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، سید زمان علی پور، قائم مقام بیست و ششمین جشنواره تئاتر منطقه یک کشور شامگاه شنبه (19 مهر) در حاشیه این جشنواره به میزبانی گچساران، گفت: خداوند بزرگ را شاکریم که به ما توفیق داد در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نام‌ گذاری شده، میزبان یک رخداد فرهنگی باشیم.

وی افزود: با وجود مشکلاتی که ما در زمینه امکانات داشتیم، ولی به لطف خداوند بزرگ این فرصت برای ما پیش آمد تا برای نخستین بار میزبان جشنواره تئاتر منطقه‌ یک کشور باشیم.

علی پور بیان داشت: این جشنواره با حضور 13 گروه نمایشی از 7 استان کشور برگزار می‌ شود که امیدواریم میزبان خوبی برای این گروه‌ ها باشیم.

این مسئول با اشاره به این که گچساران از ظرفیت‌ های بسیار خوبی در حوزه هنر به ویژه هنر تئاتر برخوردار است، گفت: به طور قطع برگزاری این جشنواره می‌ تواند فرصتی برای معرفی هنر تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه گچساران به کشور باشد.

وی با بیان این که در حال حاضر تئاتر کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت خوبی قرار دارد، افزود: تئاتر استان ما ظرفیت خوبی دارد و می‌ تواند به وضعیت بهتری نیز دست پیدا کند.

قائم مقام بیست و ششمین جشنواره تئاتر منطقه یک کشور با بیان این که هنرمندان نمایندگان فرهنگی و هنری در جامعه هستند، تصریح کرد: هنرمندان به ویژه هنرمندان تئاتر باید آثاری خلق کنند که جامعه ما را به قله‌ های پیشرفت برساند.

علی پور با اشاره به این که هنرمندان سفیران فرهنگی کشور هستند، تأکید کرد: هنر تئاتر باید به سمت فعالیت‌ های دینی و ارزشی حرکت کند.

وی عنوان کرد: هنر تئاتر باید منعکس کننده ارزش‌ های اسلامی در جامعه باشد و من از هنرمندان این رشته این درخواست را دارم که در این مسیر گام بردارند.

پایان پیام/

کد خبر 408914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha