فرهنگیان بیشترین حامیان طرح های اکرام کمیته امداد

خبرگزاری شبستان: مديرکل امور حمايت هاي اجتماعي کميته امداد کشور گفت: بیشتر حامیان طرح‌ های اکرام این نهاد را اقشار فرهنگی جامعه تشکیل می‏ دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نشست آموزشي مددکاران حوزه اکرام ايتام کهگیلویه و بویراحمد با حضور مديرکل و معاون امور حمايت هاي اجتماعي کميته امداد کشور، مديرکل کميته امداد استان، معاون حمايت و سلامت خانواده کميته امداد استان و مددکاران حوزه اکرام ايتام کميته امداد استان برگزار شد.

رضا نوروزی، مديرکل امور حمايت هاي اجتماعي کميته امداد کشور در اين نشست ضمن تسليت ايام محرم و صفر، گفت: مي توان از ظرفيت ماه محرم و صفر براي حامي يابي و ثبت نام از حاميان طرح اکرام و ايتام استفاده کرد.

نوروزي جعفري افزود: با توجه به محدوديت منابع دولتي، لازم است از ظرفيت هاي مردمي در قالب طرح هاي مشارکتي کميته امداد از جمله اکرام ايتام، درمان، جهيزيه و مسکن استفاده تا خدمات اثرگذاري به مددجويان داده باشيم.

وي با اشاره به اين که واحد اکرام را بايد به عنوان يک راهبرد به آن نگاه کرد، اظهار داشت: با توجه به اين که کليه خدمات در واحد اکرام صورت مي گيرد، بايد با برنامه ريزي و نگاه ويژه به اين واحد خدمات را به صورت مطلوب تر ارائه داد.

مديرکل امور حمايت هاي اجتماعي کميته امداد کشور گفت: بیشتر حامیان طرح‌ های اکرام این نهاد را اقشار فرهنگی جامعه تشکیل می‏ دهند.

سیدغلامرضا متقی، مديرکل کميته امداد امام خميني(رحمه الله تعالی علیه) استان کهگیلویه و بویراحمد هم در اين نشست، گفت: کميته امداد در راستاي کمک به نيازمندان، طرح هاي مشارکتي مختلفي را به منظور تکريم، حمايت و دستگيري از خانواده هاي مستمند اجرا مي کند که طرح اکرام ايتام نيز يکي از اين اقدامات است.

متقي با بيان اين که همه تلاش ما خدمت رساني مطلوب تر به نيازمندان با مشارکت همگاني است، اظهار داشت: ما بايد از همه ظرفيت ها و امکانات در خصوص کمک به نيازمندان و همچنين حامي يابي براي ايتام استفاده کنيم و بيشترين هدف گذاري ما روي حوزه اکرام است.

وي با تأکيد بر اين که در راستاي اجراي طرح اکرام ايتام بايد تلاش بيشتري صورت گيرد، گفت: انتظار اين است که نيروهاي اکرام بيش از پيش وارد عمل شده و از همه ظرفيت هاي موجود براي رفع مشکلات و نواقص اين حوزه استفاده کنند.

این مسئول افزايش تعداد حاميان، افزايش سرانه کمک به ايتام و نگهداشت حامي را از مهم ترين برنامه هاي اين حوزه برشمرد و اظهار داشت: مديريت کمک هاي دريافتي و واريز وجوهات دريافتي حاميان به حساب ايتام از جمله مهم ترين وظايف مددکاران است که بايد با ظرافت خاصي دنبال شود.

محمد نظري، معاون حمايت و سلامت خانواده کميته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد نيز در اين نشست ضمن ارائه گزارشي از عملکرد حوزه اکرام ايتام، گفت: ما بايد در راستاي خدمت رساني به افراد نيازمند تمام تلاش خود را به کار بگيريم و اميد است که با همکاري همگاني و استفاده از تمام ظرفيت ها بتوانيم در راه کمک به نيازمندان و به خصوص ايتام به نحو مطلوب تري خدمت رساني کنيم.

 پایان پیام/

کد خبر 412544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha