حضور مسئولان ارشد سازمان اوقاف کشور در گچساران

خبرگزاری شبستان: مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد از حضور مسئولان ارشد سازمان مرکز اوقاف به منظور شرکت در کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) در گچساران خبر داد.

رامین چرومی، مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) به مدت دو روز در شهرستان گچساران و در جوار حرم بی بی برگزار می شود.

چرومی در ادامه از سفر مسئولان ارشد این سازمان به استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: حجت الاسلام علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان مرکزی اوقاف کشور برای حضور در کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) به گچساران سفر می کنند.

وی با بیان این که حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کشور نیز حضور دارند، اظهار داشت: مدیر کل امور فرهنگی سازمان، مشاور معاون فرهنگی و همچنین مدیرکل ارزیابی و عملکرد اوقاف کشور در این سفر رئیس سازمان را همراهی می کنند.

مرقد و زیارتگاه امامزاده بی ‌بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌بن ‌کاظم (علیه السلام) در 81 کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه ‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

مرقد مطهر بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) یکی از پرآوازه ‌ترین و امامزاده‌ های جنوب کشور بوده که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه ‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.

نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) روزهای هفتم و هشتم آبان ماه امسال با حضور میهمانان کشوری و استانی در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب تکریم برگزار می شود.

پایان پیام/

کد خبر 413354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha