تخریب 50 مسجد و حسینیه شیعیان توسط حکومت بحرین

پنجاه مسجد و حسینیه متعلق به شیعیان تاکنون توسط حکومت بحرین ویران شده و تعداد دویست و پنجاه مسجد و حسینیه هم در لیست تخریب آل خلیفه قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سیدحسن موسوی بحرینی، نماینده جنبش دانشجویی بحرین با اعلام این مطلب افزود: این تخریب‌ها و اهانت به ساحت قرآن کریم در حالی است که در هیچ یک از انقلاب‌های منطقه و اعتراض‌های مردمی در سایر کشورها به اماکن عبادی محله نمی‌شود و اماکن مقدسه مورد هتک و تخریب قرار نمی‌گیرند.

وی افزود: مسئله تأسف‌بار و دردآور آتش زدن کتاب‌های دینی و متأسفانه اساعه ادب به قرآن مجید به رویه‌ای هر روزه در برخورد آل خلیفه با معترضان تبدیل شده و ارتش سفاک عربستان عقیده دارد با کشتن مردم بحرین به خدا تقرب می‌جوید.

این فعال دانشجوی بحرینی با اشاره به سرکوب شدید مخالفان شیعه در بحرین از محاصره بیمارستان‌ها توسط ارتش و نیروهای بیگانه و نیز ربودن مجروحان از بیمارستان‌ها به عنوان راه‌حل حکومت بحرین برای مقابله با مردم نام برد و افزود: چندین پزشک، معلم، مدیر مدرسه، دانشجو و حتی تعدادی از دختران مقطع راهنمایی در میان بازداشت‌شدگان هستند.

وی تعداد بازداشتی‌های قیام خونین مردم بحرین را نهصد نفر و تعداد شهدای این قیام را 32 نفر ذکر کرد و افزود: بحرین یک میلیون نفر جمعیت دارد که نیمی از آنها از سکنه اصلی بحرین نیستند و تابعیت گرفته‌اند و به این ترتیب می‌توان ملاحظه کرد که در بحرین به ازای هر صد هزار نفر جمعیت تعداد شش نفر به شهادت رسیده‌اند و اگر بخواهیم این آمار را نسبت به جمعیت مصر که 80 میلیون نفر جمعیت دارد بسنجیم مانند آن است که تعداد شهدا در مصر پنج هزار نفر باشد و این عمق بی‌رحمی و برخورد خشن اقلیت حاکم بر بحرین را نشان می‌دهد.

این دانشجوی بحرینی پیرترین شهید قیام بحرین را پیرمردی 71 ساله و خردسال‌ترین شهید را پسری شش ساله عنوان کرد و افزود: در میان شهدا دو زن نیز وجود دارد و چهار نفر از شهدای قیام بحرین بر اثر شکنجه وحشیانه در زندان‌های آل خلیفه به شهادت رسیده‌اند.

این فعال سیاسی مخالف دولت بحرین در ادامه تعداد زندانیان در بحرین را 900 نفر اعلام کرد و با اعلام اینکه 70 نفر از بازداشت‌شدگان را زنان تشکیل می‌دهند، ادامه داد: از میان این زنان تعداد سه نفر از آنها باردار هستند و تعدادی پزشک، پرستار، دانشجو و دانش‌آموز زن در میان بازداشتی‌ها هستند.

سیدحسن موسوی بحرینی همچنین با اشاره به اینکه 150 نفر از ورزشکاران بحرینی به علت اعتراض به حکومت بحرین از تیم‌های ملی اخراج شده‌اند، گفت: بیش از دو هزار نفر از کارمندان دولت و استادان دانشگاه تاکنون از محل کار خود اخراج شده‌اند و در حقیقت حکومت‌های استبدادی منطقه با دولت بحرین علیه قیام حق‌طلبانه مردم این کشور همصدا شده‌اند.

این فعال سیاسی بحرین در پایان با ذکر حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که فرمودند: هر کس صدای فریاد مسلمانی را بشنود که درخواست کمک و یاری می‌کند و او را یاری ندهد مسلمان نیست از مردم مسلمان ایران خواست با توجه به اشتراکات فرهنگی، مذهبی و اجتماعی بین مردم ایران و بحرین به حمایت قاطع خود از قیام مردم مسلمان و مظلوم بحرین همچون گذشته ادامه دهند.

پایان پیام/
 

کد خبر 41439

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha