به دلیل تعجیل:ماده 53 قانون برنامه پنجم جامعیت لازم را ندارد

دکتر زارعی: ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه و بحث کاهش تعداد وزارتخانه ها تبدیل به یک موضوع اختلافی بین مجلس و دولت شده است و آسیب های خود را داشته است.

علی اصغر زارعی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار سال گذشته نمایندگان در سالروز افتتاح مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری و اجرایی شدن مطالبات ایشان از مجلس هشتم در طول این یکسال از سوی نمایندگان به خبرنگار شبستان گفت: در کارنامه یکسال گذشته مجلس عملکردهای متفاوتی وجود دارد که برخی از آنها از اهمیت خاصی برخوردار است و تاثیرگذار بوده اند و می تواند آثار ارزشمندی را در اقتصاد و شرایط اجتماعی به وجود بیاورد.

 

وی با اشاره به تصویب برنامه پنجم توسعه و همچنین قانون هدفمند سازی یارانه ها یادآور شد: هر چند در برخی از موارد در مورد قانون برنامه پنجم نقاط ضعفی وجود دارد ولی در مجموع برنامه پنجم توسعه برنامه ای جامع است که می تواند مبنای حرکت ما باشد.

 

زارعی ادامه داد: در برخی از موارد به دلیل تعجیل و فضای سیاسی خاصی که در کشور وجود داشته است قانونگذاری هایی انجام شد که از جامعیت مناسبی برخوردار نبوده است. و نمونه آن همین ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه و بحث کاهش تعداد وزارتخانه ها بوده است که تبدیل به یک موضوع اختلافی بین مجلس و دولت شده است و آسیب های خود را داشته است.

 

این نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری در دیدار سال گذشته با نمایندگان در بحث نظارت مجلس بر خودش تصریح کرد: متاسفانه مجلس دچار ضعف در اقدام در این زمینه یعنی در بحث نظارت بر خودش بود و کار خوبی در این زمینه صورت نگرفت و می بینیم بعد از گذشت یکسال فقط کلیات طرحی که از سوی نمایندگان مطرح شد رای آورده است و جزئیات آن نیز معلوم نیست تا کی قرار است بررسی و نهایی شود.

 

زارعی همچنین با اشاره به طرح کاهش روابط با انگلیس در کمیسیون امنیت ملی گفت: طرح کاهش روابط با انگلیس چندین بار در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح شد و به هیئت رییسه مجلس ارایه شد اما همچنان شاهد تاخیر هیئت رییسه برای ارایه آن در صحن علنی مجلس هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که دخالت انگلیس در منطقه روشن و واضح است تعلل برای بررسی این طرح و ارایه آن به صحن علنی مجلس غیرقابل توجیه و پذیرش است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 42186

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha