اختصاص 10 میلیارد ریال به حوزه پژوهش در استان یزد

خبرگزاری شبستان: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد گفت: برای سال جاری در شورای برنامه ریزی مصوب شد تا 10 میلیارد ریال از اعتبارات استان به حوزه پژوهش اختصاص یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، عباسعلی رضایی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد امروز(16 آذر) در نشست خبری گرامی داشت هفته پژوهش که به میزبانی دانگاه یزد برگزار شد، گفت: با توجه به سابقه و مباحث مرتبط با حوزه پژوهش در استان امسال سعی شده با همکاری اعضای ستاد پژوهش برنامه هایی درخور جایگاه علمی و پژوهشی استان داشته باشیم.

 

وی افزود: با توجه به تاکیدات استاندار به عنوان رییس ستاد هفته پژوهش در استان سعی شده که برنامه های این حوزه به گونه ای تنظیم شود که برای آینده استان مفید باشد و هم اعتبارات پژوهشی در ارتباط با مسائل مرتبط با خود هزینه شود.

 

رضایی، اظهار داشت: یکی از مسائلی که مورد تاکید ریاست محترم جمهور بوده و دانشگاه ها به خوبی به آن پرداخته اند  بحث های پژوهشی و فناورانه بوده است.

 

وی با اشاره به دو فعالیت شاخص در هفته پژوهش در استان خاطر نشان کرد: نخستین برنامه برگزاری همایش اصلی و متمرکز تجلیل از پژوهشگران برتر استان است که 20 آذر در سالن آمفی تئاتر دانشگاه یزد برگزار می شود.

 

رضایی افزود: دومین فعالیت شاخص برپایی نمایشگاهی در حوزه اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی است که با برپایی 97 غرفه مختلف متشکل از صنعتگران، دانشگاهیان برگزار و عموم مردم می‌توانند از آن بازدید کنند.

 

وی با بیان اینکه نباید بحث های پژوهشی را تنها در یک هفته خلاصه کرد، اذعان داشت: سعی و تلاش ما بر این بود که پژوهش‌ها کاربردی شود و بر آنچه که استان یزد نیاز دارد، تحقیق صورت گیرد.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد، ابراز امیدواری کرد: با تلاش خوب دانشگاه های استان و به خصوص دانشگاه یزد رتبه استان در بحث های پژوهش در کشور افزایش پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه اگر در حوزه پژوهش فعال نباشیم نمی توانیم چالش های موجود در استان را مرتفع کنیم افزود: مسئولان ارشد استان باید این موضوع را به عنوان اولویت اصلی خود بدانند.

 

رضایی، با اشاره به اولویت های پژوهشی استان گفت: در حوزه تامین آب استان، راه های فرهنگسازی در مصرف آب، مباحث مطرح شده از سوی استاندار در جمع خبرنگاران و... از جمله مواردی است  که باید مدنظر قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه امروز بیشتر بیکارن جامعه را افراد تحصیلکرده تشکیل می هند اظهار داشت: در سفر وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به استان این بحث مطرح شد و ایشان مطرح کردند که باید مشاغل را شیک کنیم.

 

رضایی، افزود: این شیک شدن باعث می شود تا افراد تحصیل کرده فکر نکنند که در جایگاه یک فرد دیپلم شده مشغول کار هستند و در این راستا باید برای مشاغل مختلف افراد با شرایط تحصیلی گوناگون را به کار گرفت.

 

وی با بیان اینکه بحث مراکز علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان از مباحث مهم حوزه کارآفرینی است گفت: در مجموع آنچه که شرکت‌های خصوصی نیاز دارند افراد تحصیل کرده ای است که از مهارت لازم برخوردار باشند.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد، خاطر نشان کرد: یکی از راه‌هایی که در این راستا می‌توان مد نظر قرار داد، برگزاری دوره‌های آموزشی در حین تحصیل در دانشگاه ها برای به کارگیری نیروهای فارغ التحصیل است.

 

وی افزود: آنچه که امروز به آن نیازمند هستیم، حلقه یا مثلی متشکل از دانشگاه، مراکز علمی و پارک علم و فناوری و صنعت است که باید یک پیوند و تعامل خوب داشته باشند که آنچه در حوزه علم ایجاد می‌شود، به مباحث کاربردی تبدیل شود.

 

رضایی با بیان اینکه در سال های گذشته نیم تا سه درصد اعتبارات دستگاه ها به فعالیت های پژوهشی اختصاص داشته است افزود: اما گاها این اعتبارات به نحوی محقق نشده است.

 

وی افزود: برای سال جاری در شورای برنامه ریزی مصوب شد تا 10 میلیارد ریال از اعتبارات استان به حوزه پژوهش اختصاص یابد.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد خاطرنشان کرد: این اعتبار برای 30 طرح که به نحوی مورد نیاز استان بوده تخصیص داده شده است.

 

پایان پیام/

کد خبر 422724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha