نتیجه پایش دستگاه های قرآنی تأثیر مستقیم در تخصیص بودجه ندارد

خبرگزاری شبستان: انجم شعاع گفت: گروه پایش به این معنا نیست که رابطه مستقیم با بحث تخصیص بودجه فعالیت قرآنی کشور داشته باشد.

محمد انجم شعاع، رییس گروه پایش شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به برنامه و اهداف این گروه به خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: براساس منشوری که مصوبه این شورا است وظایفی را برعهده دارد ، از 13 وظیفه ای که برعهده منشور قرار داده شده، بخشی از وظایف جزو شاخص های اصلی است که اولین وظیفه، تدوین شاخص های توسعه فرهنگ قرآنی و در ادامه تدوین شاخص های نظارت بر فعالیت های قرآنی دستگاه ها است. طبق برنامه ریزی انجام شده درحال پایش فعالیت های قرآنی استان های کشور هستیم که به تازگی کار استان های کرمانشاه و قزوین به پایان رسید.

وی افزود: همچنین روز گذشته بررسی ای از فعالیت قرآنی و ظرفیت های حوزه های علمیه خواهران انجام شد که خوشبختانه توانمندی هایی در حوزه های علمیه نهفته است که شواری توسعه فعالیت های قرآنی کشور با اتکا به آن، نیروهای انسانی و ساختارهای مجموعه این بخش و بهره مندی از بخش مردمی و فارغ التحصیلان حوزه های علمیه گام های بلندی در حوزه فعالیت های قرآنی بر می دارد.

انجم شعاع با اشاره به برنامه های آتی گروه پایش عنوان کرد: گفتنی است طبق برنامه ریزی انجام شده هفته آینده از برنامه ها و توانمندی جامعة المصطفی العالمیة، نیروهای مسلح، نهادهای فرهنگی کشور و مجمع جهانی اهل بیت(ع) بازدید می کنیم.

وی در خصوص اهداف گروه پایش گفت: همان طور که می دانید اهداف بلندی برای پایش دستگاه ها و نهادهای کشور در نظرگرفته شده است که مهم ترین آن حمایت از دستگاه های قرآنی کشور است که لازمه آن کنکاشت و بررسی ظرفیت ها از جمله منابع انسانی، پشتیبانی و... کشور خواهد بود.

انجم شعاع تصریح کرد: هدف ما ارتقا و حمایت از برنامه های قرآنی کشور بر اساس سند بالادستی که گروه پایش آخرین وضعیت دستگاه های قرآنی کشور را مورد بررسی قرار می دهد.علاوه بر این مسیر حرکتی دستگتاه های قرآنی کشور بر اسا رهنمود ها و منویات مقام معظم رهبری نیز بررسی می شود

وی افزود: قطعا طبق زمانبدی که انجام شده تمام ظرفیت های دستگاه ها و نهاد قرآنی کشور شناسایی نمی شوند و ما بر اساس رئوس نیازهای مان دستگاه های قرآنی را اولویت بندی کرده و بررسی کنیم.

 

رییس گروه پایش شورای توسعه فرهنگ قرآنی  با بیان این مطلب که نتیجه پایش دستگاه های قرآنی تأثیر مستقیم در تخصیص بودجه ندارد؛ گفت:  یکی از کارکردهای گروه پایش گزارش دهی از ظرفیت ها و توانمندی دستگاه ها و اختصاص بودجه فعالیت های قرآنی است.همان طور که می دانید بحث بودجه در کارگروه تخصصی بررسی می شود اما گزارش دهی گروه پایش در تدوین و تصویب منابع بودجه دستگاه تأثیر دارد.

وی عنوان کرد: به هرحال فعالیت گروه پایش به این معنا نیست که رابطه مستقیم با بحث تخصیص بودجه فعالیت قرآنی کشور داشته باشد اما طبق شرح و وظایفی که تعیین شده یکی از کارکردهای گروه پایش تأثیرگذاری در امر بودجه است.

انجم شعاع افزود: مقرر است تا قبل آغاز دهه مبارک فجر کار پایش دستگاه های قرآنی کشور به پایان برسد اما در این بین ممکن است برخی دستگاه بررسی نشوند ولی فعالیت های آنها در اولویت های بعدی قرار دارد که طی سال های آینده پایش می شوند.

وی خاطرنشان کرد:  اغلب این دستگاه های قرآنی که در اولویت های بعدی قرار دارند در حوزه قرآن مأموریت اصلی ندارند.برای مثال وزارت امور خارجه که اهداف پشتیبانی از برنامه های قرآنی دارد از اولویت های دوم گروه پایش هستند.

 انجم شعاع در ادامه این بخش از سخنان خود گفت: وظیفه شورای توسعه فرهنگ قرآنی است که مشکلات دستگاه های قرآنی را بداند و راهکارهای مورد نظر برای رفع این مشکلات و چالش ها را ارائه کند.

وی با بیان اینکه، نقش هر دستگاه در میزان نقش پذیری دستگاه در اهداف منشور روشن می شود، عنوان کرد: همزمان با اقدامات درحال انجام سند راهبردی طرح ملی حفظ هم در حال تدوین است که طی دو ماه آینده در صحن علنی شورا به تصویب می رسد.

این کارشناس قرآنی افزود: چهارعضو ثابت گروه پایش در تقسیم بودجه قرآنی نقش آفرین هستند و به طور قطع نتایج ارزیابی ها در تخصیص بودجه قرآنی برای دستگاه ها تاثیر خواهد داشت ، هر دستگاهی که کار بیشتر و بهتری ارائه کند، بودجه بیشتری نیز دریافت خواهد کرد.

پایان پیام/

کد خبر 430639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha