استان یزد می تواند با تکیه بر ظرفیت های فرهنگی و بومی به عنوان پایتخت کتاب ایران مطرح شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد  گفت: این استان می تواند با تکیه بر قابلیت ها و ظرفیت های قابل توجه فرهنگی و بومی خود به عنوان الویت وانتخاب اصلی برای پایتخت کتاب ایران مطرح باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، علی غیاثی ندوشن مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، امروز(30 بهمن) در جلسه معاونین این اداره کل با اشاره به طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران گفت: استان یزد می تواند با تکیه بر قابلیت ها و ظرفیت های قابل توجه فرهنگی و بومی خود به عنوان الویت وانتخاب اصلی برای پایتخت کتاب ایران مطرح باشد.

 

وی با اشاره به ویژگی های برجسته فرهنگ بومی مردم یزد اظهار داشت: حفظ این فرهنگ بومی و برقراری ارتباط با سایر فرهنگ ها از شاخص های قابل توجه فرهنگ این استان است.

 

غیاثی، بر لزوم گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و افزود: نشاط آفرینی پیرامون موضوع کتاب را درالویت کاری خود قرار می دهیم.

 

وی گفت: بازآرایی شهری و نمایش به صورت ویترین کتاب، تبلیغات شهری، ساخت و نمایش آثار حجمی و ایستگاههای کوچک مطالعه از اهم برنامه های استان یزد برای پایتخت کتاب ایران است.

 

غیاثی با بیان اینکه تقویت میل به مطالعه در کودکان نقش بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد اضافه کرد: ایجاد اشتیاق و میل به خواندن و نوشتن در بین کودکان و استفاده از کتاب در راستای حل مشکلات اجتماعی از دیگر برنامه های استان یزد در جهت انتخاب به عنوان پایتخت کتاب ایران است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه یزد از مشاهیر و مفاخربرجسته ای همچون مهدی آذریزدی، ایرج افشار و فرخی یزدی بهر ه برده است گفت: فعالیت همه دلسوزان عرصه فرهنگ استان باید در جهت مطرح شدن استان یزد برای انتخاب پایتخت کتاب ایران شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 433110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha