«تقوای جمعی»: اگر نباشد سرنوشت«چپ» در انتظار جریان ها است

اگر تقوای جمعی نباشد ممکن است سرنوشت جریان چپ که مقام معظم رهبری از آن سخن گفتند گرفتار جریان‌ها و گروه‌های دیگر کشور نیز شود و در نهایت ممکن است این امر برای جامعه نیز گرفتاری ایجاد کند.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا، عضو هیئت‌رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت تقوای جمعی به خبرنگار شبستان گفت: رعایت تقوای جمعی مبتنی بر آداب اسلامی است و به عنوان یک اصل ارزشمند در فکر و فرهنگ اسلامی مطرح است.

 

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری تقوای فردی را این‌گونه تعریف کردند که همانند میدانی است که پر از خار و خاشاک است و انسان باید در آن به نحوی حرکت کند که گرفتار این خار و خاشاک نشود.

 

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا بیان کرد: همین تقوای فردی وقتی به شکل جمعی باشد قطعا عاملی برای ایجاد وحدت و همبستگی خواهد شد.

 

وی تأکید کرد: ما در رابطه با مسایلی که در جامعه به وجود می‌آید با رعایت اصول ارزشی، دینی و حقوقی می‌توانیم علاوه بر مراقبت از تقوای فردی خود مراقب تقوای جمعی نیز باشیم.

 

عضو هیئت‌رییسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دستگاه‌ها، نهادها، تشکل‌ها و حتی جریان‌های سیاسی در جامعه می‌توانند با رعایت اصول ارزشی، دینی و حقوقی این اصل مورد نظر مقام معظم رهبری را که یکی از بنیادی‌ترین اصول چه در علم سیاست و چه در علم اخلاق است را عملیاتی کنند.

 

وی گفت: مقام معظم رهبری در واقع نسبت به برخی حرکت‌ها چه حرکت‌های مسئولان و چه حرکت‌های گروه‌ها و جریان‌های سیاسی انتقاد داشتند که علی‌رغم اینکه آنها تقوای فردی دارند در برخی مواقع تقوای جمعی را فدا می‌کنند.

 

نماینده نیشابور در خانه ملت یادآور شد: معظم له در بیانات خود همگان را به این امر هشدار دادند که باید علاوه بر مراقبت از تقوای فردی به رعایت تقوای جمعی نیز بپردازند و گرفتار سرنوشت برخی گروه‌ها و جریان‌هایی که با عدم رعایت تقوای جمعی به سرنوشت بدی دچار شده‌اند، نشوند.

 

وی تأکید کرد: همگان باید به این توصیه توجه کنند زیرا اگر تقوای جمعی نباشد ممکن است سرنوشت جریان چپ که مقام معظم رهبری از آن سخن گفتند گرفتار جریان‌ها و گروه‌های دیگر کشور نیز شود و در نهایت ممکن است این امر برای جامعه نیز گرفتاری ایجاد کند.

پایان پیام/
 

کد خبر 43852

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha