بالغ بر ۳۰درصد پرونده ها دادگستری در شوراهای حل اختلاف بررسی می شود

خبرگزاری شبستان: معاون قضایی مدیرکل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان اصفهان با اشاره به عملکرد شوراهای حل اختلاف، گفت: بالغ بر ۳۰درصد پرونده ها دادگستری در شوراهای حل اختلاف بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سید مهدی رستگاری، معاون قضایی مدیرکل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان اصفهان در همایش یک روزه اعضای شوراهای حل اختلاف اصفهان اظهارداشت: شورای حل اختلاف فعالیت خوبی در عرصه  صلح و سازش و رسیدگی به پرونده های قضایی دارند.

 

وی افزود: بالغ بر 30درصد پرونده ها دادگستری ها در شوراهای حل اختلاف بررسی می شود و اعضای شوراهای حل اختلاف نقش موثری در رسیدگی به این پرونده ها دارند.

 

رستگاری رسیدگی به مسائل اعضای شورای را از برنامه های دستگاه قضایی اعلام کرد و گفت: برای این موضوع از نمایندگان مجلس کمک گرفته شده تا اینکه لایحه برای رسیدگی و رفع موانع و مشکلات آن ها تلاش و برنامه ریزی انجام شد.

 

وی استفاده از نیروی های شوراهای حل اختلاف در نیروهای اداری دستگاه قضایی را از برنامه های حمایتی این سازمان اعلام کرد و گفت: تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته و تا ارائه مجوز از سوی مجلس باید منتظر ماند.

 

پایان پیام/

کد خبر 438907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha