یزد جزء ۱۰ شهر مطرح در طرح پایتخت کتاب قرار گرفت

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: شهر فرهنگی و تاریخی یزد در بین ۱۰ شهر مطرح برای پایتخت کتاب ایران قرار گرفته است.  

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد،علی غیاثی ندوشن مدیر کل فرهنگ فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد صبح امروز (23 بهمن) به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: شهر فرهنگی و تاریخی یزد در بین 10 شهر مطرح برای پایتخت کتاب ایران قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه استان یزد رتبه اول کشوری از لحاظ سرانه کتابخانه ای را در اختیار دارد، اظهار داشت: به ازای هر 9 هزار و 366 نفر در یزد یک کتابخانه وجود دارد در حالی که میانگین کشوری برای هر 35 هزار نفر یک کتابخانه است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: از 112 کتابخانه عمومی 48 کتابخانه توسط خیرین در استان یزد احداث شده است.

 

وی با اشاره به اینکه مجهز شدن مساجد استان یزد به کتابخانه ها گفت: 40 درصد مساجد استان یزد دارای کانون فرهنگی هنری و کتابخانه هستند.
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برنامه های شاخص این استان برای پایتخت کتاب را؛ حفظ فرهنگ بومی یزد و برقراری ارتباط با سایر فرهنگ ها، ایجاد اشتیاق و میل به خواندن و نوشتن در بین کودکان، استفاده از کتاب در راستای حل مشکلات اجتماعی، بازآرایی شهری و نمایش به صورت ویترین کتاب، تبلیغات شهری، ساخت و نمایش آثار حجمی و ایستگاه های کوچک مطالعه و بالاخره نشاط آفرینی پیرامون موضوع کتاب اعلام کرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 439153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha