مردم  باید منابع مالی و توانمندی‌های خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی به کار گیرند

خبرگزاری شبستان، امام جمعه یزد با بیان اینکه مشکل اقتصادی ما وابستگی اقتصاد و دولت به  نفت است اظهارداشت: مردم و بخش خصوصی باید منابع مالی و توانمندی‌های خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی به کار گیرند. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر یزد که در محل مسجد ملا اسماعیل برگزار شد ضمن سفارش مردم به تقوا و پرهیزکاری اظهار داشت:اگر از دستورات خدا سرپیچی کنیم و از یاد خدا غافل شویم، هیچ موقع در دنیا و آخرت مورد عنایت خدا قرار نخواهیم گرفت.

وی در ادامه با اشاره به چند از آیات سوره حج که خداوند خطاب به مردم سفارش به تقوا و پرهیزکاری می کند اظهارداشت: نباید هر گز خدا را فراموش کنیم و خود را همیشه باید در محضر او دید تا دچار خطا و اشتباه نشویم و از خدا بترسیم.

ناصری با بیان اینکه انسان اگر خود را همیشه در محضر یک بزرگتر ببیند  هیچ موقع دست از پا خطا نخواهد کرد و افزود : اگر ندانیم که خدا دارد ما را می بیند و بر ما تسلط دارد کافر هستیم و اگر بدانیم و به آن توجه نکینیم یک انسان غافل هستیم.
وی در ادامه با اشاره به سفارش  امام علی (ع) به بندگان خدا اظهار کرد : بهترین بندگان خدا کسی است که خدا را بشناسد و عبادت کند و دشمن را بشناسد و با ان مخالفت کند و همچنین بهترین مومنان خدا کسی است که منزل اقامت خود را بشناسد و بداند در کجا ماندگار است و با چه سرعتی خواهد رفت وبرای این سرعت زمان برنامه ریزی و کاری بکند.

ناصری در ادامه تاکید کرد: باید به فکر آخرت خود باشیم و از یاد خدا غافل نشویم و با خدا سازش کنیم که او بخشنده و مهربان است.

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد در خطبه دوم خود با نزیک شدن به ایام فاطمیه و اهمیت آن اظهار داشت: انشا الله مردم به مانند سال های گذشته حق این ایام را ادا میکنند و مجالس و محافل این ایام را طوری برگزار می کنند که هم قدر دانی از آن بانوی بزرگوار باشد و هم شناخت و عمل به دستورات او برای مردم باشد.

وی ادامه داد: فاطمه زهرا (س) بر همه بشریت حق دارد و عصاره حقیقت خلقت است و انتخاب شده از ناحیه پروردگار عالم که مادر امامت و پشتوانه رسالت شود.

ناصری افزود: عظمت حضرت زهرا (س)  اقتدا می کند که شیعیان آن حضرت خصوصاً بانوان آن را بشناسند در زندگی آن را عمل کنند و خدمات و سیره آن بزرگوار را متوجه خود سازند  تا بفمهند که خدای متعال چه کسانی را برای نجات و راهنمایی ما انسان ها فرستاده است .

وی در ادامه به یاد و خطره شهدا روحانیون و علمای دفاع مقدس خصوصاً سانحه هواپیمایی حجت الاسلام شهید محلاتی که توسط صدام مورد حمله قرار گرفته بود کرد و افزود: علما و بزرگان دین ما همیشه در حرکت های اول و جبهه های دین،تقوا، و خدمت به جامعه  بوده اند و همیشه نگه دار اسلام وفدای مردم و جامعه مسلمانان هستند.

ناصری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی و همچنین دیدار مردم تبریز با ایشان، گفت: ایشان در این دو سخنرانی حدود 35 مورد سفارش داشتند.

وی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با مردم تبریز نکات زیادی فرمودند و بر مسائل مختلفی تاکید کردند که از جمله آن، مسئله اقتصاد مقاومتی بود، این اقتصاد مقاومتی یک حرکت جدید و یک تلاش و تفکیک می‌خواهد.

امام جمعه یزد گفت: اقتصادمقاومتی کار های زیادی می طبلد که نه گفتار من کفایت می کند و نه تلاش هایی که تا به امروز در این راستا صورت گرفته است و نیازمند کارهای مضاعفی است .

وی تصریح کرد : استفاده از توانمندی ها،نعمت ها ، سرمایه های داخلی ،ظرفیت های داخلی و استفاده نکردن از کالاها و  ومحصولات خارجی می تواند در اجرای اقتصاد مقاومتی  راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه مشکل اقتصادی ما وابستگی اقتصاد  و دولت به  نفت است  تاکید کرد: مردم و بخش خصوصی باید منابع مالی و توانمندی‌های خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی به کار گیرند.

امام جمعه یزد افزود: عده‌ای منابع مالی در اختیار دارند اما نمی‌توانند به تنهایی کاری را آغاز کنند اما می‌توانند به صورت مشارکتی کارهای بزرگی انجام دهند که البته باید سریع‌تر اقدام کنند و به جای اینکه هر کس کاری آغاز کرده و نیمه‌کاره رها کند باید با همکاری یکدیگر یک کار بزرگ را آغاز کرده و زمینه پیشرفت را فراهم کنند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تحریم‌های غرب و آمریکا نیز اظهار داشت:باید زمانی برسد ما دشمنان را تحریم کنیم  و آنها هیچ موقع دست از تحریم برما برنخواهند داشت و نباید به امید آنها بنشینیم و آنها دشمنان این انقلاب  و اسلام اند و نمی خواهند این اسلام و انقلاب رشد بکند.

وی بیان کرد: در جامعه نباید اتکا به خدا و قدرت خدا را فراموش کنیم، این خداست که به ما قدرت می‌دهد، اگر ما ایمان داشته باشیم که خداوند قادر است که ما را در برابر دشمنان به پیروزی برساند و از دستورات خدا اطاعت کند، هیچ گاه دشمنان نمی‌توانند بر ما غلبه کنند و ما بر همه مشکلات عبور می کنیم .

ناصری تاکید داشت : ما باید در همه ی کار ها خدا را سرلوحه کار خود قراردهیم  و تقوا پیشه کنیم اگر این کار را کردیم هیچ موقع دزدی و رشوه گیری  و خلاف در جامعه رخ نمی دهد چون از خدا ترس داریم .
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که در این راه موفق می شویم و در زمینه های مختلف با اعتماد به حق از همه ی مشکلات عبور می کنیم و ایرانی آباد،بزرگ و آزادمنش که همه دنیا را خواهد آزاد  کرد خواهیم ساخت.

پایان پیام/

کد خبر 440891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha