امور تربیتی باید از دوران نوجوانی و کودکی مدنظر متولیان امرتربیت قرار بگیرد

خبرگزاری شبستان، امام جمعه یزد گفت:تربیت دینی ، پرورشی و اخلاقی از همان دوران کودکی باید مورد توجه قرار گیرد، تا عقل و نفس کودکان رشد کند و در برابر حربه های فرهنگی دشمنان مقاوم و ضربه ای نبیند .

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر یزد که در محل مسجد ملا اسماعیل برگزار شد ضمن سفارش مردم به تقوا و تسلیت ایام شهادت بی بی فاطمه زهرا (س) گفت: ارزش ها و ویژگی های حضرت زهرا (س) قابل وصف در زمان اندک نیست و باید با حضور در مجالسی که در این ایام برگزار می شود ان حضرت را بشناسید و سیره و عمل او را الگوی خود قرار دهید.

وی در ادامه اظهار داشت: حضرت فاطمه زهر (س) مادر همه خوبیها و اصل و ریشه  همه حجج الهی است.

امام جمعه یزد در ادامه با اشاره به 8 اسفند روز امورتربیتی اسلام عنوان کرد: همه ی انسان ها نیاز به اخلاق و تربیت دارند تا عقل و نفس خود را آماده کنند برای پذیرش راه رسیدن به خدا که همان هدف اصلی است.

وی تصریح کرد:رسیدن به راه و نور خداوند تنها از تربیت درست و اسلامی نشأت گرفته می شود و اگر این تربیت درست نباشد روز به روز از نور و عنایت خداوند دور می شویم و به راه نادرست می رویم.

ناصری افزود: تربیت باید بر اساس فطرت انسان و اسلامی باشد تا بدرستی انسان پرورش یابد .

وی در ادامه تاکید داشت : تربیت دینی ، پرورشی و اخلاقی از همان دوران کودکی باید مورد توجه قرار گیرد، تا عقل و نفس کودکان رشد کند و در برابر حربه های فرهنگی دشمنان مقاوم و ضربه ای نبیند .

امام جمعه یزد افزود: دشمن هدف اصلی خود را نوجوانان و کودکان این سرزمین قرار داده و تلاش می کند تا با ماهواره ها و فضای مجازی نوجوانان و جوانان ما را جذب خود کند و از مسیر هدایت الهی دور و آنها را فاسد کنند.

وی در ادامه خطاب به مربیان،معلمان و والدین اظهار داشت : باید با مطالعه و الگو گرفتن از بزرگان و ائمه و آگاهی بخشی به خود و فرزندان در برابر این حربه های دشمن ایستادگی کرد.

ناصری با تاکید بر رعایت حجاب در استان یزد اشاره کرد و اظهار داشت: بی حجابی در شهر دالعباده یزد که مهد علما و  فرهیختگان مذهبی و مشاهیر است امری ناپسند و زشت می باشد.

وی در ادامه با توجه به رسیدن ایام نوروز  و آمدن مهمانان به شهر یزد تاکید داشت : رعایت اخلاق و حجاب اسلامی در این ایام باید مدنظر شهروندان قرار گیرد تا افرادی که بخاطر امنیت اخلاقی خود و خانواده شان به شهر یزد سفر می کنند رضایت کامل را داشته باشند .

امام جمعه یزد در ادامه با اشاره به نیاز طلبه در جامعه  تاکید داشت : والدین برای تربیت فرزندان خود آنها را به سوی مدارس علمیه هدایت کنند تا برای خود و جامعه مفید باشند .

وی در ادامه افزود: امروزه برای حفظ و ترویج اسلام نیاز مند به مبلغ دینی در مدارس و سیستم های اموزشی است که مبلغین با نوشتن کتاب و ارشاد مردم ، جامعه ای با تقوا و علمی فراهم نمایند.

گفتنی است، نمازگزاران پس از اقامه نماز عصر به پاس بارش رحمت الهی باران، نماز شکر بجا آوردند.

پایان پیام/

کد خبر 442694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha