لزوم رعایت شعائر اسلامی در ایام نوروز/ از برگزاری برنامه‌هایی که با ایام فاطمیه منافات دارد پرهیز شود

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم رعایت شعائر اسلامی در ایام نوروزگفت: باید از برگزاری برنامه‌هایی که با ایام فاطمیه منافات دارد پرهیز شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر و به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، فتح‌الله حقیقی، معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر، امروز(۱۲ اسفند)، در نشست ستاد هماهنگی شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی اظهار داشت: برنامه‌ریزی و برگزاری این بزرگداشت‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که زمینه تحقق این امر را به بهترین شکل فراهم کند.


 
وی با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه تصریح کرد: در برگزاری برنامه‌های ویژه ایام سوگواری فاطمیه (سلام الله علیها) از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.
 
 
حقیقی با اشاره به تقارن دهه دوم ایام سوگواری فاطمیه (سلام الله علیها) با نوروز اظهار کرد: از اقدامات و اجرای برنامه‌هایی که با بزرگداشت سوگواری دهه فاطمیه (سلام الله علیها) منافات دارد خودداری شود.


 
معاون استاندار بوشهر تاکید کرد: برنامه‌ها و وظایف دستگاه‌های اجرایی برای این ایام مشخص و به آنها ابلاغ شود و با توجه به حضور مسافران در ایام نوروز در این استان، برنامه‌های ویژه دهه دوم فاطمیه (سلام الله علیها) باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار شود.
 

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر نیز در این نشست گفت: سیره حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) نه تنها برای زنان بلکه برای مردان نیز الگوی مناسبی است و باید تلاش کنیم معارف ارزشمند این بانوی الهی را به جامعه معرفی کنیم.


 
وی افزود: حضرت فاطمه (سلام الله علیها) مدافع سرسخت نبوت و ولایت بودند و فرزندانی تربیت کردند که احیاکننده سیره نبوی هستند.


 
وی اظهار کرد: استان بوشهر در زمینه مذهبی از سابقه طولانی برخوردار است و مردم ولایی و فهیم این استان همیشه با حفظ حرمت ایام سوگواری با برگزاری مجالس متعدد و مختلف در ادای دین خود به پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) و خاندان مطهر ایشان می‌کوشند.


سروستانی بیان کرد: باتوجه به اینکه دهه دوم ایام سوگواری فاطمیه (سلام الله علیها) همزمان با نوروز است، باید با فضاسازی مناسب در کنار استقبال مطلوب از مسافران، زمینه رعایت شعائر اسلامی و حفظ حرمت ایام سوگواری را نیز فراهم کنیم.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با تاکید بر متمرکز بودن مجالس ویژه سوگواری ایام فاطمیه (سلام الله علیها) در اماکن مذهبی گفت: در محل اسکان مسافران نوروزی فضاسازی لازم متناسب با این ایام انجام شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 443816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha