ائمه جماعات رئیس ذاتی مساجد هستند

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد گفت: امام جماعت رئیس ذاتی یک مسجد است و این نهاد بدون مدیریت و رهبری یک امام جماعت  نمی تواند نقش واقعی خود را ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد،محسن رستگاری مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد در آئین نکوداشت بیست ودومین سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در جمع مدیر مسئولان کانون های فرهنگی هنری شهرستان ابرکوه شب گذشته (18 اسفند) با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: هدف از تشکیل کانون فرهنگی هنری احیاء مساجد و پویا کردن آنها می باشد.

 

وی با بیان اینکه اعتبارات مالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد در سال جاری کاهش یافته است اظهار داشت: کانون ها باید با برنامه ریزی و مدیریت شایسته از ظرفیت ها و پتاسیل های مردمی برنامه های خود را برگزار کنند.

 

وی افزود: کانونهای فرهنگی هنری اولویت اجرای خود را با برنامه های فرهنگی هنری کم هزینه و موثر قرار دهند.

 

رستگاری تصریح کرد: امروز کانون های فرهنگی هنری باید با کادرسازی نیروی انسانی و توسعه تشکیلاتی خود برنامه های خود را تقویت و منسجم کنند.

 

وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در خصوص همکاری کانون های فرهنگی هنری با پایگاه های بسیج مساجد اظهار داشت: باید در مساجدی که همزمان پایگاه بسیج و کانون و هیات امنا فعالیت دارند، همگی در سایه وحدت و همدلی برنامه ها ی فرهنگی مساجد را مشترک برگزار کنند.

 

مسئول کانون مساجد استان یزد ادامه داد: این روند تعامل در برنامه ها باعث صرفه جویی در هزینه ها و بلکه از موازی کار بعضی از برنامه هایی که با یک هدف برگزار می گردد جلوگیری می شود.

 

این مقام مسئول در ادامه از انعقاد تفاهمنامه همکاری با سازمان بسیج مساجد و محلات استان یزد خبر داد و گفت: طی این تفاهنامه مقرر شده است مساجدی که پایگاه بسیح و کانون فرهنگی هنری دارند در برنامه هایی که هر دونهاد با یک هدف برگزار می کنند از قبیل یادواره های شهدا و... به صورت مشترک مساجد را حمایت کنند.

 

محسن رستگاری در بخش دیگر از سخنان خود نقش ائمه جماعات درمساجد را بسیار موثر دانست و اظهار کرد: امام جماعت رئیس ذاتی یک مسجد است و این نهاد بدون مدیریت و رهبری یک امام جماعت نمی تواند نقش واقعی خود را ایفا کند.

 

وی در پایان خطاب به ائمه جماعات مساجد گفت: ائمه جماعات با حضور بیشتر در مساجد و شرکت در برنامه های فرهنگی هنری مساجد نقش رهبری خود رابه صورت شایسته ایفا کنند.

 

پایان پیام/

کد خبر 445427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha