ضرورت توسعه و ترویج سبک زندگی فاطمی در جامعه

خبرگزاری شبستان: الگو برداری و منطبق کردن خود با الگوها یکی از روش ها و مسالک تربیتی است که از دوران کودکی مورد تاکید قرار می گیرد و از اینرو خانواده ها باید با معرفی الگوهای مناسب زمینه ساز رشد و تعالی فرزندان خود را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، معمولا از دوران کودکی در روش ها و مسالک تربیتی بارها مشاهده کرده ایم که برای رسیدن به اهداف تعیین شده از شیوه و اسلوب های مختلف بهره برده اند.

 

یکی از بهترین روش ها، شیوه الگوبرداری و منطبق کردن خود با آن الگو می باشد.

 

سبک زندگی اسلامی مقوله مهمی است که در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

 

متاسفانه الگوهای غربی و تلاش دشمن برای زیبا جلوه دادن آن در بین جوانان موجب شده است که بسیاری از جوانان و نوجوانان امروز الگوهای مناسب شاَن یک جوان مسلمان را فراموش و به سمت این الگوها بروند.

 

امام جمعه صائین قلعه در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: یادگیری احکام وپایندی به ارزشهای دین مبارک اسلام وداشتن زندگی به سبک اسلامی نقش مهمی در سعادت انسان ها دارد.

 

حجت الاسلام محمد موسوی نیا، با اشاره به نقش خانواده ها در ارائه الگوهای مناسب و توسعه و ترویج سبک زندگی اسلامی خاطرنشان کرد: بهترین فرصت برای معرفی این الگو ها سن تکلیف فرزندان است، چرا که اولیاء ومربیان می توانند چراغ راه کودکان خود باشند.

 

به گفته وی، باید مسائل دینی به زبان ساده وفراگیر به نوگلان تازه به سن تکلیف رسیده منتقل و زمینه برای الگوبرداری از ائمه معصومین بالاخص حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) ایجاد شود.

 

عضو شورای فرهنگی دانشگاه پیام نور طارم نیز در سخنانی با تاكيد بر اينكه يكي از بخش هاي مهم زندگي حضرت زهرا (سلام الله علیها) سبك زندگي آن حضرت به شمار می رود، اظهار کرد: سبك زندگي يعني روش زندگي و نحوه تعامل و برخورد با ديگران به شمار می رود که باید براي پياده كردن زندگي ديني، انسان هايي چون حضرت زهرا (سلام الله علیها) الگو قرار داده شوند.

 

حجت الاسلام علی فغانی با بیان محور تعاملات حضرت زهرا (سلام الله علیها) با ديگران افزود: احترامي كه حضرت فاطمه (سلام الله علیها) براي پدر خود قائل بودند در نوع خود بي نظير است.

 

وی در بخش ديگری از سخنان خود به تعاملات حضرت زهرا (سلام الله علیها) با همسر خود اشاره کرد و گفت: زندگي زناشويي آن بزرگوار نيز سرشار از احترام، اطاعت، مهرباني، شفقت و بردباري بود.

 

این مقام مسئول در پايان تاكيد كرد: منظور از سبك زندگي اسلامي اين نيست كه ما با همان وسايل و روش هاي 1400 سال پيش زندگي كنيم، بلكه باید سبك زندگی خود را همان سبك صداقت و امانت و به طور كل اسلامي نگاه داشته و با توجه به مقتضيات زمان تغيير دهيم.

 

كارشناس امور ديني و خانواده نيز به نقش حضرت فاطمه(س) در حفظ و بقاء ارزش‌های دین مبین اسلام اشاره كرد و گفت: زندگانی پربار و ارزشمند این بزرگ بانوی اسلام؛ به ‌طور قطع و یقین بهترین الگو برای یک زن مسلمان است تا زنان بتوانند با حفظ و رعایت عفت و پاکدامنی که بهترین سلاح برای آنان است، مقام و منزلت خود را در جامعه حفظ و ارتقاء بخشند.

 

زهرا داداشی با اشاره به ويژگي هاي بارز حضرت زهرا(سلام الله علیها) به گوشه هايي از زندگي پر ثمر ايشان در مدت زندگي كوتاه خود اشاره كرد و با تاكيد بر اينكه بانوان باید نحوه تربیت فرزندان و شوهرداری را از آن حضرت بیاموزند، افزود: زندگانی اين شخصيت برجسته به عنوان الگويي كامل در تمامي جنبه هاي شخصيتي يك انسان نمود پيدا كرده است كه تاسي به ساحت آن بانوي گرانقدر، تعالي ايمان و عقيده و شفيع رشد معنوي انسانهاست.

 

وی با بيان اينكه حدیث نبوی «اگر علی نبود کسی هم‌شأن فاطمه در عالم پیدا نمی‌شد»، گویای عظمت و بزرگی مادر ائمه معصومین (علیه السلام) و دخت نبی مکرم اسلام حضرت زهرا (سلام الله علیها) است؛ ابراز داشت: او انسيه حورائي است كه علی (علیه السلام) به همسری او افتخار می‌کند و همسری با او را برای خود فضیلت و ملاک برتری بر دیگران و شایستگی پذیرش مسئولیت‌های سنگینی چون رهبری جهان اسلام می‌داند.

 

داداشی با اشاره حضور زهراي مرضيه در عرصه سياست و تبعيت محض از ولي زمان ابراز داشت: آن حضرت اولین شهید راه ولایت است، کسی که جان خود را در اين راه خطير نثار كرد و قبر مخفي او آموختن درس سياست و صداي رسايي است كه حمايت از ولايت را به عنوان وظيفه اصلي مسلمانان يادآوري مي كند.

 

پایان پیام/

کد خبر 452344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha