اعتکاف؛ نقطه اوج تحول انسانی/۵۵۰ مسجد در استان اصفهان میزبان معتکفین

خبرگزاری شبستان: اعتکاف فرصت بسیار مناسبی برای دوری جُستن از زندگی مادی و دنیوی است که انسان را متحول ساخته و بستر را برای بندگی و عبودیت الهی فراهم می کند.

حجت الاسلام حسن بابایی، دبیر ستاد اعتکاف استان اصفهان با اشاره به برگزاری برنامه معنوی اعتکاف در ماه رجب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان اظهار داشت: این برنامه معنوی 13 ماه رجب به مدت 3 روز انجام می شود و که افراد عاشق مکتب الهی در این مدت، با خدای خود در مسجد مناجات می کنند.

 

وی افزود: مراسم معنوی اعتکاف سال گذشته در 510 مسجد استان اصفهان برگزار شد که امسال 550 مسجد استان اصفهان میزبان متعکفین است و مراسم اعتکاف با تلاش خیرین و مردم انجام می شود.

 

حجت الاسلام بابایی با اشاره به افزایش تعداد مساجد مجری اعتکاف در استان اصفهان، گفت: به دلیل اینکه امسال مراسم اعتکاف با امتحانات دانش آموزان و دانشجویان مقارن نیست، اعتکاف دانشجویی و دانش آموزی همزمان برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: این مراسم معنوی می‌تواند بستری مناسب برای رسیدن به بندگی و عبودیت الهی باشد و فضای برخاسته از تعامل و همدلی در اعتکاف می‌تواند نقش بسزایی در افزایش قدرت و عظمت اسلام داشته باشد.

 

وی یادآورشد: سال گذشته 80 هزار نفر در استان اصفهان در مساجد معتکف شدند که امسال بر اساس پیش بینی ها، تعداد معتکفین به 120 هزار نفر می رسد و ثبت نام از معتکفان نیز در حال حاضر انجام می شود.

 

دبیر ستاد اعتکاف استان با بیان اینکه دستگاه های فرهنگی و خدماتی در برگزاری اعتکاف همکاری می کنند، خاطرنشان کرد: خیرین نقش موثر و حایز اهمیتی در اجرای برنامه های اعتکاف دارند که امیدواریم امسال نیز در این مراسم ستادهای اعتکاف مناطق مختلف را یاری کنند.

 

 

پایان پیام/

کد خبر 453499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha