۵ مرتبه ولایت در نظر تشیع / رهبری گرانقدر، مهم‌ترین رمز پیروزی جمهوری اسلامی

خبرگزاری شبستان: آیت الله نوری همدان با اشاره به مراتب ولایت از نظ شیعه گفت: ولایت ۵ مرتبه دارد که ما در این بخش اختلاف نظری به اهل سنت داریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله نوری همدانی شب گذشته( ۱۱ اردیبهشت) در جمع مردم یزد در مسجد امامزاده سیدجعفرمحمد (ع) یزد ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) گفت: همانطور که پیامبر اکرم (ص) فرمودند حضرت علی (ع) تجسمی از همه شخصیت‌ها و انبیا است که ما در بیان مناقب ایشان ناتوان هستیم.

وی افزود: ولایت پنج مرتبه دارد که ما در این زمینه با اهل تسنن اختلاف نظر داریم زیرا ما معتقد به ولای محبت، ولای هدایت، ولای حکومت، ولای تکوینی و... هستیم به این معنا که ما معتقدیم باید ولایت اهل بیت (ع) را داشته باشیم، احکام خدا را از اهل بیت (ع) می‌گیریم و توسط آن‌ها هدایت می‌شویم همچنین معتقدیم که خداوند قدرتی به ائمه اطهار (ع) داده که می‌توانند مرده را زنده کرده یا طی‌الارض کنند.

این مرجع عالیقدر تشیع خاطرنشان کرد: یکی از دلایل ماندگاری انقلاب اسلامی رهبری گرانقدری است که به مردم و آلام آن‌ها اهمیت می‌دهد و آن را در سینه دارد اما با این وجود بسیاری از کشور‌ها با تمامی ثروت‌ها از بین رفتند.

آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: امروز نیز انقلاب اسلامی ما با وجود آیت‌الله خامنه‌ای مشروعیت پیدا کرده است.

وی افزود: نخستین محتوای این نظام، ولایت فقیه است که به جای سلاطین، خدا آن‌ها را برای ما قرار داد و نظام اسلامی ما نیز دارای ویژگی‌های منحصر به فرد است به نحوی که خودباختگی مردم ایران نسبت به شرق و غرب را از بین برد.

این مرجع عالیقدر تشیع بیان کرد: امام راحل این درس بزرگ را به مردم یاد داد و مردم از‌‌ همان ابتدا با شجاعت وارد میدان شدند و دفاع آن‌ها از کشور در طول هشت سال در مقابل ۳۵ کشور دنیا، نشان از شجاعت آن‌ها دارد.

آیت الله نوری همدانی در پایان بیان کرد: ‌ عالیترین برکت انقلاب اسلامی، مهر و محبتی است که مردم در دل‌های خود نسبت به رهبر خود دارند و مردم ایران از دل و جان آماده جانفشانی برای رهبری هستند.

کد خبر 455153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha