بیش از ۱۳ هزار نفر در مراسم اعتکاف در استان یزد شرکت کردند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد در پایان مراسم معنوی اعتکاف گفت:در مراسم معنوی اعتکاف امسال ۱۳ هزار و ۹۶ نفر در ۱۷۰ مسجد استان یزد معتکف شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد امروز (۱۵اردیبهشت) درپایان مراسم اعتکاف ماه رجب در استان یزد، گفت: در اعتکاف امسال 13 هزار و 96 نفر در 170 مسجد استان یزد معتکف شدند که از مجموع شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف امسال، هشت هزار و 946 نفر خواهر و چهار هزار و 150 نفر برادر بوده اند.

وی با اشاره به استقبال خوب خواهران از مراسم معنوی اعتکاف  گفت: با توجه به  کاهش تعداد شرکت کنندگان خواهر از 11 هزار و 115 نفر در سال گذشته  به 8 هزار و 946 نفر در سال جاری اما بازهم حضور خواهران دراعتکاف سال جاری حدود دو برابر برادران است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد  خاطرنشان کرد: از نظر تعداد مساجد شهرستان یزد با 35 مسجد، میبد با 23 مسجد و ابرکوه با 21 مسجد بیشترین تعداد مساجد را برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف اختصاص داده اند.

حسینی کوهستانی تصرح کرد: بیشترین تعداد معتکف در شهرستان یزد با 5 هزار و 393 نفر ، میبد با یک هزار و 910 نفر  و اردکان با یک هزار و 270 نفر  بوده است.

وی گفت: مسجد ملا اسماعیل با حضور 970 نفر از برادران شاهد بیشترین حضور معتکفین در استان بوده ست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری اعتکاف دانشجویی و دانش آموزی در استان گفت: اعتکاف دانش آموزی در شهرستان یزد و در 3 مسجد برگزار شد و اعتکاف دانشجویی برادران با حضور 170 نفردر مسجد امیر چقماق و اعتکاف دانشجویی خواهران با حضور 300 نفر در مساجد صاحب الرمان و دانشگاه برگزار شد.

وی در خصوص برگزاری اعتکاف دانش آموزی گفت: این اعتکاف نیز با حضور 370 نفر از دانش آموزان پسر در مسجد جامع یزد برگزار شد.

حسینی کوهستانی با اشاره به استقبال خوب جوانان از اعتکاف  افزود: حدود 60 درصد از شرکت کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف را جوانان تشکیل داده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد در ادامه گفت: با توجه به برگزاری 3 روز اعتکاف در مجموع بیش 400 نفرروز اعزام مبلغ و مبلغه به مساجد استان صورت گرفته است.

وی  افزود: بیان آداب و احکام اعتکاف،  پاسخ گویی به سؤالات ، اقامه نماز جماعت، تصحیح قرائت  نماز،بیان احکام، برگزاری جلسات قرآن کریم ، برگزاری گفتمان های دینی، سخنرانی ، ختم قرآن و صلوات و برگزاری مراسم ادعیه خوانی از جمله مهم ترین برنامه های ایام اعتکاف بوده است.

پایان پیام/

کد خبر 455978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha