جلوگیری از عرضه نذورات در خارج از محدوده ایستگاه‌های صلواتی

خبرگزاری شبستان: غلامی با اشاره به این که بحث نذورات در ایام ۱۲ الی ۱۵ خرداد در استان قم مهم است، گفت: با توجه به این که احتمال عرضه مواد غذایی فاسد، از عرضه هر گونه نذورات در خارج از محدوده ایستگاه‌های صلواتی باید جلوگیری شود، همچنین نوع و محل پخش نذورات باید از قبل مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، سیدرضا غلامی کارشناس بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (20 اردیبهشت) در جلسه هماهنگی مراسم بزرگداشت رحلت امام خمینی (ره) و 15 خرداد همزمان با سالروز میلاد امام عصر (عج) که در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، عنوان کرد: بحث بهداشت جزء موارد اصولی است که در جمعیت های بالا باید در نظر گرفته شود و بحث بهداشت محیط پایه پیشگیری است.

 

کارشناس بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اظهار داشت: یکی از مسائلی که باید در ایام 12 الی 15 خرداد در استان قم مد نظر قرار داد، بحث مواد غذایی برای زائران است.

 

غلامی با اشاره به این که بحث نذورات در این ایام مهم است، گفت: با توجه به این که احتمال عرضه مواد غذایی فاسد، از عرضه هر گونه نذورات در خارج از محدوده ایستگاه های صلواتی باید جلوگیری شود، همچنین نوع و محل پخش همه نذورات باید از قبل مشخص شود.

 

وی با بیان این که در عرضه مواد غذایی با دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری باید هماهنگی هایی صورت بگیرد، تصریح کرد: یکی از ضروریات در این ایام، تأمین آب است که در مسیر حرکت زائران باید تانکرهای آب شماره گذاری و کدگذاری شود و به تأیید آبفا برسد.

 

کارشناس بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تأکید کرد: دانشگاه های علوم پزشکی همجوار از جمله اصفهان، کاشان و اراک باید در کنترل بحث های بهداشت محیط همکاری لازم را داشته باشند.

 

غلامی اظهار داشت: یکی از پیشنهادات این است که استان قم، زون بندی شود و در هر زون، تیم های ثابت بهداشتی درمانی مستقر شوند تا بتوان خدمات قابل قبولی را ارائه داد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 457134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha