بدنه جامعه قرآنی کشور از مساجد است/ دانشگاه مولد نیروهای قرآنی نیست

خبرگزاری شبستان: یکی از فینالیست های قرائت تحقیق با اشاره به اینکه دانشگاه مولد نیروهای قرآنی نیست، گفت: بدنه جامعه قرآنی کشور از مساجد است و این پایگاه نقش مهمی در پرورش استعدادهای قرآنی دارد.

علی اکبر کاظمی، دانشجوی شرکت کننده دانشگاه پیام نور واحد یزد در نوزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشجویان پیام نور به ميزباني ساري، امروز (22اردیبهشت) در حاشیه برگزاري اين دوره از مسابقات به خبرنگار خبرگزاري شبستان در ساری گفت: از سال 80 در دوره کارشناسی در مسابقات دانشجویی شرکت کردم و در سال 83 نیز موفق به کسب مقام اول در مسابقات ملی شدم.

 

وی با اشاره به اینکه در این مسابقات به عنوان یکی از فیناليست های قرائت تحقیق در ساعت 16 امروز شرکت خواهد کرد، افزود: سطح مسابقات بسیار خوب بود و با توجه به مسابقات قبلی دانشجویان، تصور نمی کردم که مسابقات دانشجویان پیام نور در این سطح بالا برگزار شود.

 

کاظمی اظهار کرد: فعالیت قرآنی خود را از نوجوانی و با شرکت در جلسات قرآنی که در محله زندگی وي  برگزار می شد به صورت جدی آغاز کرده است.

 

وی بیان کرد: بدنه جامعه قرآنی کشور از مساجد است و این مکان از این لحاظ خروجی خوبی دارد که 90 درصد گروه های ممتاز کشور از دل مساجد هستند خود، گواه صادقی براین مطلب است.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری آل یاسین یزد، ابراز کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز نقش مهمی در پرورش استعدادهای قرآنی دارد که رتبه نخست مسابقات قرآنی مدهامتان در سال گذشته از یکی از کانون های مساجد یزد بود.

 

وی گفت: جلسات قرآنی از قدیم الایام در دارالعباده یزد با رونق زیادی در محله های این استان برگزار می شد و اکنون نیز با شکوه بیشتری برگزار می شود.

 

مسئول قرآنی بصائر یزد اظهار کرد: فرزندانی که خانواده ها با آنها در فعالیت های قرآنی همراه هستند بسیار موفق تر نسبت به دیگر هم سن و سال های خود هستند چرا که در جلسات قرآنی بیشتر و با علاقه فراوان تر شرکت می کنند.

 

کاظمی بیان کرد: برای مسابقات قرآنی در دانشگاه ها باید تمهیداتی اندیشیده شود که تعداد بیشتری شرکت کنند و با اطلاع رسانی و فضا سازی مناسبی صورت گیرد.

 

وی ابراز کرد: اهرم های تشویقی، فضای مناسب فعالیت های قرآنی از دیگر عوامل روی آوردن دانشجویان به فعالیت های قرآنی است.

 

کاظمی با اظهار تاسف از اینکه دانشگاه مولد نیروهای قرآنی نیست، گفت: خود دانشگاه ها باید با برنامه ریزی درست، نخبگان قرآنی در دانشگاه ها را کشف و برای شکوفایی استعدادهای آنها، تلاش کنند.

 

به گزارش شبستان، سعید پرویزی، جواد رفعتی، مهدی غلام نژاد، علی اکبر کاظمی، شهریار نیازی و حمزه یزدانی فر از فینالیست های رشته قرائت تحقیق هستند که ساعت 16 امروز در پردیس ناجا واقع در ساری مرکز استان مازندران، برای کسب رتبه های برتر به رقابت با یکدیگر می پردازند.

 

پایان پیام/    

 

کد خبر 457750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha