تدوین طرح جامع گردشگری نیازمند سرمایه گذاری است/برپایی نمایشگاه صنایع دستی اکو در تابستان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، تهیه و تدوین طرح جامع گردشگری خراسان شمالی را از ضروریات استان دانست که نیازمند سرمایه گذاری ویژه در این حوزه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد، آدینه محمد سویدانلویی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی امروز (۲۲ اردیبهشت) در نشست با اصحاب رسانه استان که به  مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی برگزار شد از بازدید رایگان همه اقشار جامعه در این روز از موزه های استان خبرداد.

وی میزان بازدید از موزه های استان طی سال گذشته را 40 هزار نفر اعلام کرد و گفت: متاسفانه علیرغم اینکه موزه ها عالی ترین و بالاترین سطح موسسات فرهنگی هستند میزان بازدید از این موسسات در مقابل با سایر موسسات فرهنگی کمتر است.

سویدانلویی خاطرنشان کرد: هم اکنون تعداد موزه ها در استان مطلوب است ولیکن در حوزه بخش خصوصی بسیار عقب هستیم که درهمین راستا تلاش داریم تا به این حوزه نیز وارد شویم.

وی بر تغییر نگاه کلی در حوزه موزه ها و موسسات در بین مردم تاکید کرد و متذکر شد: باید نگاه به این حوزه نگاهی فرهنگی باشد تا وضعیت بهتری را شاهد باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، برگزاری جشنواره میراث معنوی استان در گذر فرهنگ و هنر، استقرار سیاه چادر کردی و چادر ترکمن، برپایی غرفه های معرفی موسیقی مقامی خراسان شمالی، کشتی با چوخه، سفره کردی، چارق دوزی و ابریشم بافی ترکمن و برگزاری همایش استانی انجمن های میراث فرهنگی را از مهم ترین برنامه های این هفته برشمرد.

سویدانلویی همچنین، تهیه و تدوین طرح جامع گردشگری خراسان شمالی را از ضروریات استان دانست که نیازمند سرمایه گذاری ویژه در این حوزه است.

وی از شناسایی هزارو ۲۰۰ اثر ملموس در سطح استان خبرداد که 545 اثر آن ثبت ملی شده است و افزود: در حوزه میراث ناملموس نیز 40 اثر فرهنگی داریم که موسیقی مقامی و کشتی باچوخه از جمله آنهاست.

سویدانلویی در رابطه با اعتبارات سفر رهبری در حوزه میراث فرهنگی نیز یادآور شد: از محل این اعتبارات یک میلیارد تومان کمک بلاعوض به هنرمندان صنایع دستی نیز با پیگیری های ویژه در بودجه 94 میراث فرهنگی گنجانده شده است.

وی در پایان از برگزاری نمایشگاه کشورهای عضو اکو طی تابستان امسال در استان با شرکت هنرمندان کشورهای مختلف خبرداد.

 

پایان پیام/

 

 

 

کد خبر 457778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha