استان یزد می‌تواند الگویی در زمینه تمدن ایرانی اسلامی باشد

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش و پشتکار مردم یزد گفت: استان یزد می‌تواند الگویی در زمینه تمدن ایرانی اسلامی باشد. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، صالح جوکار، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی عصر روز گذشته (۲۲ اردیبهشت) در نشست شورای اداری استان یزد با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت: مردم یزد مردمی سخت کوش، پرتلاش و با فرهنگ و تمدن هستند که این فرهنگ در کنار آب تولید شده است و آن در سایه تلاش عظیم مردم بوده که این تمدن را برپا کرده و ماندگاری دارد. 

وی افزود: استان یزد می‌تواند الگویی در زمینه تمدن ایرانی اسلامی باشد زیرا از دل تهدیدات فرصت‌های بالقوه را یافتند و یزد را آباد کرده و میراث عظیم برای ما جا گذاشتند. 

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آب مشکل اصلی ما است که راه توسعه را برای ما بسته است و مردم نیز حتی در آب شرب در مذیقه هستند که در این راستا ما باید آب را انتقال دهیم. 

جوکار تصریح کرد: این بودجه‌ها به هیچ جایی راه نمی‌برد که ما پیشنهاد می‌دهیم که این را به استان واگذار کرده و با ارائه دستاورد معادن و ارائه آن به بخش خصوصی و هزینه آن در این راه مشکل آب را حل نماییم. 

وی ادامه داد: ما در این مدت مشکلات جدی خواهیم داشت که الان ۳۴۵ روستای ما با تانکر آب رسانی می‌شود. 

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی افزود: در بخش صنعت با خلاقیت و ابتکار و عدم بهره گیری از منابع دولتی صنعت خوبی در استان برپا شده است اما بایستی در رابطه با پشتیبانی‌ها به ان‌ها راهکاری اندیشیده شود و با ارائه سرمایه در گردش ان‌ها را حمایت کنیم. 

جوکار گفت: صنعت نساجی نیاز به نوسازی دارد و با توجه به اینکه رتبه اول در گذشته داشته اما امروز در مقابل واردات کمر آن در حال شکستن است اما با حمایت آن را باید رشد دهیم. 

وی بیان کرد: انتظار داریم در راستای ارتقای منزلت فرهنگیان اندیشیده شود و با برگرداندن عزت به آن‌ها در راستای ارتقای آن‌ها تلاش کنیم. 

جوکار تصریح کرد: بحث اصلی در مفاسد اقتصادی شامل عدم اجرای قانون و دور زدن آن است زیرا استان یزد ۱۰ هزار میلیارد ريال درآمد دارد در حالی که دریافتی ما نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ريال است که ما انتظار داریم که از همین درآمدی که داریم از ان استفاده کنیم.

پایان پیام/

کد خبر 457969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha