برنامه اصلی ما تهیه آمایش آب در استان یزد است

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحران آب در استان یزد و مشکلات پیش رو گفت: برنامه اصلی ما تهیه آمایش آب در استان یزد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید ابوالفضل موسوی، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی امروز (16 مرداد) در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه یزد گفت: در مجلس کنونی در بخش عمرانی حضور پیدا کردم و با توجه به سابقه فعالیت های خود امیدوارم در این بخش موفقیت آمیز عمل کنم.

 

وی افزود: اولویت اول استان مساله آب است و ما سعی داریم تا ورود کامل و کافی داشته باشیم و به این خاطر در بحث تامین و توزیع و مصرف نیز ورود پیدا کردم.

 

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متوجه شدیم آب شرب مردم یزد متکی به آب انتقالی از حوزه های آبریز است بنابراین در سفر وزیر کشور نیز بر آن تاکید کردم و بیان کردم که این میزان انتقال باید برای یزد ماندگار باقی بماند و آب بحثی است که موضوع عام کشور است.

 

موسوی بیان کرد: ما باید پیشنهاد دهیم که برای جلوگیری از بحران باید مسئولیت تامین، توزیع و تخصیص آن را باید پایدار کرده و شورای عالی آب تصمیم گیری کند و سهمیه ها را مشخص کند و اگر این اصل بر قرار شود تبعات حضور افراد مختلف را نخواهیم داشت.

 

وی ادامه داد: برنامه اصلی ما نیز در این راستا ایجاد برنامه آمایش آب است که می توان از این طریق میزان نیاز آب استان یزد را نیز مشخص کرد.

 

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع دیگر در خصوص خط انتقال آب از بهشت آباد به استان است که ما نیز پیگیر ان هستیم اما ممکن است خدشه ای در آن وارد شود ولی ما آن را پیگیر هستیم.

 

موسوی گفت: امنیت، اشتغال و اتباع دیگانه از دیگر بحث های دیگر ما است که آنها نیز به آب بستگی دارد و اگر در فرهنگ مصرفی با توجه به جمعیت به آن توجه نکنیم با مشکل همراه می شویم.

 

وی افزود: به عنوان موضوع دوم نیز اتباع را مورد بررسی قرار داده ایم زیرا درصد زیادی از افراد غیر بومی بدون مجوز هستند که برای پیگیری آن بایستی مسئولین برنامه ریزی داشته باشند.

 

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث سوم نیز عمل به رهنمود مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و فرهنگ اسلامی بود.

 

موسوی گفت: بحث اتفاقات اخیر در یزد در زمینه بافت تاریخی، میراث فرهنگی، ثبت جهانی کویر و قنات ها از جمله مباحث دیگر ما است زیرا باید برای یزد بین المللی برنامه ریزی داشته باشیم.

 

وی بیان کرد: الان در بافت تاریخی ما میزان اتباع و افراد غیر بومی بیشتر از دیگران است که این نقطه ضعفی است که باید شورای شهر و استانداری در این خصوص جلب توجه داشته باشند.

کد خبر 563600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha