جذب شیعیان جهان، بهترین راه برای گسترش گردشگری و دستیابی به افق ۱۴۰۴در کشور است

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان گردشگری کشور گفت: جذب شیعیان جهان، بهترین راه برای گسترش گردشگری و دستیابی به افق ۱۴۰۴در کشور است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مسعود سلطانی فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور عصر روز گذشته (۲۲ اردیبهشت) در نشست شورای اداری استان یزد گفت: یک هزار و ۲۵۰ میلیون نفر در سال ۲۰۱۴ در بین کشور‌ها جابه جا شدند که در این راستا با توجه به رتبه ایران در بخش گردشگری حدود پنج میلیون و صد هزار نفر را با نیم درصد درآمد کل جهان به خود اختصاص دادیم. 

وی افزود: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ظرفیت فراوانی در زمینه میراث فرهنگی دارد ما باید بین ۲ تا سه درصد درآمد را به خود اختصاص دهیم اما این میزان نیم درصد است که باید با برنامه ریزی ان را افزایش دهیم. 

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: امرز یکی از مقاصد گردشگری بعد از اماکن فرهنگی حضور در بخش کویر است که باید در افق ۱۴۰۴ میزبان ۲۰ میلیون گردشگر باشیم و در امد را نزدیک به ۳۰ میلیون دلار برسانیم که می‌توانیم با برنامه ریزی در زمینه‌های مختلف این امر را محقق کنیم. 

سلطانی تصریح کرد: ما در دنیا ۲۸۰ میلیون نفر شیعه داریم که ۷۰ میلیون نفر از آن‌ها ایرانی هستند و بقیه آن‌ها در کشورهای دیگر هستند که خوشبختانه نیمی از گردشگران ما شیعه هستند و اگر ۵ درصد از میزان شیعیان کشورهای دیگر را به ایران بیاوریم می‌توانیم ایران به به عنوان کانون گردشگری حلال در دنیا معرفی کنیم. 

وی افزود: یزد روند رشد ورودی گردشگران خود را در این دو سال گذشته افزایش داده است به نحوی که در سال ۹۳ تعداد ۶۵ هزار نفر گردشگر خارجی داشته است که ما خود را ملزم می‌دانیم که یزد را به عنوان مهم‌ترین مقاصد گردشگری به آن برسیم و در جهت تامین آن و ارائه امکانات گام برداریم. 

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور بیان کرد: ثبت آثار تاریخی یزد در یونسکو از موارد دیگر است که امیدواریم با جدیت ان را دنبال کنیم تا در سال ۲۰۱۷ این استان را به عنوان کانون اصلی در یونسکو ارائه دهیم.

پایان پیام/

کد خبر 457982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha