ضرورت یادآوری آرمان امام(ره)به نسل جوان/وزیر اطلاعات سخنران ویژه مراسم ارتحال در کرمان

خبرگزاری شبستان: وزیر اطلاعات، سخنران محوری مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در کرمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان، صبح امروز(۵خرداد) در جلسه ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در استانداری کرمان با اشاره به اینکه جشن های نیمه شعبان کاملاً مردمی است و امیدواریم در سال جاری نیز مراسم با شکوه تر و حضور فعال تر جوانان برگزار شود؛ تصریح کرد: نیمه شعبان به معنی امید به آینده است و انشاءالله با ظهور امام زمان(عج) ناجی عالم، آینده مردم دنیا بهتر شده و با برگزاری جشن ها امید مردم بیشتر شود.

 

وی ادامه داد: مراسم بزرگداشت ارتحال امام بیشتر یادآوری آرمان های امام است و وظیفه داریم فکر، آرمان و اندیشه امام را به نسل جوان و مردم یادآوری کنیم که این نظام براساس استقلال کشور و تعالی فرهنگی و بنیه اقتصادی قوی شکل گرفته و این آرمان های امام است و باید آن را دنبال کنیم.

 

 

استاندار کرمان با بیان اینکه امام(ره) همواره تاکید داشتند بر نقش مردم در پدید آمدن انقلاب اسلامی و در نظام اسلامی تاکنون؛ تأکید کرد: باید از ولایت فقیه پیروی کنیم تا انسجام و امنیتی که در کشور است براساس وحدت کلمه حفظ شود.

 

وی نیاز به وحدت را نسبت به سال های قبل بیشتر دانست و گفت: همدلی و همزبانی در همه کشور نیاز است و باید به آن عمق ببخشیم و همگان به حضور فعال در مراسم ارتحال امام(ره)و آشنایی با اندیشه های ایشان اهتمام داشته باشند.

 

مهدی صدفی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان هم با اشاره به تشکیل ستاد های شعبانیه و بزرگداشت ارتحال امام به منظور هماهنگی و ساماندهی جشن ها و برنامه های بزرگداشت طی دو ماه گذشته، گفت: طی 10 سال گذشته ستاد شعبانیه برای ساماندهی، هماهنگی و تعمیق بخشی به جشن ها تشکیل شده است.

 

 

وی تأکید کرد: قصد نداریم جشن ها دولتی و تشریفاتی باشد و جشن های مردمی توسط هیئت های مذهبی در مساجد، تکایا و نقاط مختلف شهر برگزار می شود و 50 جشن محوری در محلات و مراکز مختلف شهر پیش بینی شده است.

 

صدفی با اشاره به تقارن"13 خرداد" امسال با نیمه شعبان و ولادت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و "14 خرداد" سالروز ارتحال امام (ره)بیان داشت: برنامه ها به گونه ای تنظیم شده که جشن ها تا شب 14 خرداد برگزار و از شب رحلت تا 15 خرداد که توسط امام برای همیشه تاریخ عزای عمومی اعلام شده است، برنامه های گرامیداشت و بزرگداشت برگزار شود.

 

 

وی با بیان اینکه " 16 خرداد" آغاز زعامت مقام معظم رهبری است و برگزاری جشن هایی در این زمینه به مدت دو روز پیش بینی شده است؛ گفت: ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) نیز در همه شهرستان ها و بخش ها و روستاهای دارای جمعیت برنامه های اساسی پیش بینی کرده و برنامه ها در قالب های علمی، فرهنگی، هنری، نمایشی، رسانه ای، همایش و جلسات پرسش و پاسخ برگزار می شود.

 

 

این مسئول اعلام کرد: سخنران مراسم"14 خرداد" سالروز ارتحال امام که در حسینیه ثارالله کرمان برگزار می شود، حجت الاسلام"علوی" وزیر اطلاعات است و این مراسم همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد؛ ضمن اینکه اعزام زائرین به مرقد امام(ره) نیز قرار است توسط سپاه ثارالله و حمایت استانداری انجام شود.

 

 

 

 

پایان پیام/

 

کد خبر 461153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha