بیش از ۵۳ هزار نفر از دانش آموزان در سال گذشته از کلاس های اوقات فراغت بهره مند شدند

خبرگزاری شبستان: معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش یزد با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش برگزاری کلاس های اوقات فراغت در یزد گفت: بیش از ۵۳ هزار نفر از دانش آموزان در سال گذشته از کلاس های اوقات فراغت بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، عباس دهقان، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان یزد امروز(27 خرداد) در نشست خبری در محل آموزش و پرورش استان یزد گفت: برگزاری مسابقات مدون ورزشی  در سال تحصیلی 94-95 در بین مدارس استان و انتخاب مدرسه قهرمان از جمله برنامه های مکمل ما در آموزش و پرورش استان یزد در زمینه اوقات فراغت در بحث تربیت بدنی است تا از این طریق ظرفیت ها را بشناسیم.

وی افزود: ما در راستای برنامه های تابستانه کلاس های متعددی در بحث بهداشت و به خصوص دیابت داریم که کارکنان و خانواده و والدین نیز در این برنامه ها شرکت داشتند و نقش ورزش در سلامت و دیابت مطرح شد که این برنامه ها نیز در تابستان ادامه خواهد داشت.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: توسعه و ارتقای آمادگی جسمانی و سطح سلامت جسمی و روحی دانش اموزان از اهداف ما است که به نوعی تبلور ورزش های همگانی و مشارکت حداکثری خانواده ها و تیم مدارس داریم.

دهقان ادامه داد: در کانون های ورزشی برون مدرسه ای نیز توسه و تخصص بیشتر داریم که والیبال هندبال، آمادگی جسمانی، کشتی، کاراته، فوتبال از جمله این کلاس ها است که می تواند به زیر ساخت های استانی و سلامت فرزندان ما در این زمینه کمک کند.

وی گفت: در بخش ورزش قهرمانی نیز به دلیل گستردگی و حضور تعداد زیاد دانش آموزان ما در راستای افزایش ورزش همگانی گام برمیداریم و فرهنگ آن را نهادینه خواهیم کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: ما در ورزش دانش آموزی به بخش خانم ها اولویت داریم که در بحث زیرساخت ها نیز به دلیل فقر حرکتی و محدودیت ها در خانم ها بیشتر به سمت مدارس دخترانه در حرکت هستیم تا با احداث سالن های ورزشی به نحوی حرکت های بیشتر دختران را داشته باشیم.

دهقان بیان کرد: آموزش و پرورش به لحاظ ماموریت ذاتی در خصوص پوشش دانش آموزان هیچ وقت به دنبال درآمدزایی نبوده و نخواهد بود و در بحث کانون های ورزشی و مدارس فوتبال شاید ما کمتر از یک سوم از مدارس فوتبال استان هزینه دریافت می کنیم و همان تجهیزات به دانش آموزان در بخش فضای ورزشی دانش آموزی کمک می کنیم.

وی گفت: ممکن است ما به دلیل کمبود امکانات نتوانیم به 180 هزار دانش آموز خدمات رسانی کنیم اما در این راستا در حد توان در ارائه خدمات تلاش داریم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: ما در آموزش و پرورش ماموریت داریم که علاوه بر ساعت درسی به دلیل علاقمندی دانش آموزان، برنامه هایی نیز داشته باشیم اما زمینه کار در آموزش و پرورش زمینه قهرمانی نیست بلکه سلامت و پویایی و تحرک در بین دانش اموزان از اهداف اصلی ما است اما آنچه که مورد نیاز است استفاده دستگاه ها از ظرفیت های آموزش و پرورش است که ما هم کمک می کنیم.

دهقان بااشاره به عقب ماندگی در برخی از رشته گفت: ما بایستی آمایش سرزمینی را شکل دهیم که المپیاد ورزشی دارالعباده از جمله این برنامه ها بود که از این طریق اسعتدادها شناسایی می شدند.

وی بیان کرد: اگر آموزش و پرورش فراموش شود به مشکلات بیشتری برمی خوریم و با توجه به نگاه مثبت مردم در آموزش و پرورش ما امیدواریم فعالیت های بیشتری داشته باشیم و پاسخگوی این اعتماد باشیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به آمار دانش آموزان استان گفت : ما بیش از 180 هزار دانش آموز در استان یزد داریم که در بخش ورزشی و اوقات فراغت 53 هزار دانش آموز را تحت پوشش قرار دادیم و به دلیل محدودیت ها ما نزدیک به یک سوم را پوشش دادیم اما با توجه به کانون های برون مدرسه ای امیدواریم بیش از 70 هزار نفر را تحت پوشش قرار دهیم .

وی همچنین در خصوص کیفیت آموزشی گفت: ما همانطور که بخش خصوصی فعالیت ها را ارائه می کند ما نیز براساس زیرساخت های موجود سطح کیفیت ها را افزایش خواهیم داد.

دهقان در پایان با اشاره به کمبود معلم تربیت بدنی در مدارس استان گفت: ما در بخش خانم ها حدود 80 معلم ورزش و در بخش آقایان نیز 60 معلم ورزش کمبود داریم که براساس مکاتبات در ارتباط با سهمیه امیدواریم استان ما نیز بتواند بخشی از کمبودها را جبران کند.

 

پایان پیام/

کد خبر 466227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha