لزوم تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه ها

خبرگزاری شبستان: نشست هم اندیشی مسئولان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان یزد با مسئولین ناحیه بسیج دانشجویی استان یزد با اشاره بر لزوم تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه ها،  به فرهنگ سازی در زمینه سم پاشی برخی از مدیران در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، نشست هم اندیشی مسئولان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان یزد با مسئولین ناحیه بسیج دانشجویی استان یزد شب گذشته (۲۷خرداد) در محل دفتر ستاد احیای یزد برگزار شد.

محمد محمدی پناه، جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد در این مراسم با اشاره به اهمیت توجه مسئولین به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: هرچند مسئولین استانی عضو ستاد خستند اما برخی از انها نسبت به این امر بی تفاوت هستند.

وی افزود: هنوز امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما به عنوان دغدغه شناخته نشده است و در جامعه نسیت به آن به خوبی روشنگری نشده است اما در این راستا باید با ساماندهی بخش های مختلف و دستگاه های مختلف و همچنین تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در هر سازمانی نسبت به آن اقدام کرد.

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد تصریح کرد: ستاد احیای استان یزد طرحی را مبنی بر ایجاد شورای امر به معروف و نهی از منکر در تمامی سازمان ها ارائه کرد تا از این طریق دستگاه های مختلف با منکرها به صورت خودجوش مقابله کنند و چند نفر نیز به عنوان یاور معروف معرفی کنند اما این امر تحقق نشد و برخی از دستگاه ها کوتاهی کردند.

محمدی پناه خاطرنشان کرد: برخی از مدیران ما نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه سم پاشی می کنند که باید با فرهنگ سازی و آشنایی مدیران با این فریضه نشبت به آن عمل کرد.

وی ادامه داد: یکی از قانون ها مبنی بر نداشتن منشی زن است اما امروز متاسفانه بسیاری از منشی ها زن هستند و به نوعی این امر خلاف قانون در جامعه رواج پیدا کرده است.

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد بیان کرد: تشکیل شورای امر به معروف در تمامی بخش ها، اولویت بخشی به امر به معروف و نهی از منکر از جمله اولویت ها ما در این ستاد است.

محمدی پناه ادامه داد: در ماه مبارک رمضان عده ای به دنبال ایجاد برچسب سیاسی هستند و این کار ظریف و بسیار سخت است و در این راستا باید بخش ها و مسئولین مختلف تلاش کنند تا این فریضه به دور از حواشی تحقق پذیرد.

وی گفت: در دانشگاه ها به عنوان مرکز علمی و نخبه پروری باید امر به معروف و نهی از منکر برگزار شود.

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد تصریح کرد: این همه مبلغان در ماه مبارک رمضان به استان و بخش های مختلف حضور پیدا می کنند اما کسی این افراد را سازماندهی نمی کند که با ساماندهی آنها به خوبی می توان در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر گام برداشت.

وی ادامه داد: مشکل و دغدغه ما این است که ما همدیگر را خنثی می کنیم و دغدغه های ما دغدغه های رهبری نیست که در این صورت به بی راهه خواهیم رفت.

حجت الاسلام محمدمهدوی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان یزد نیز در این نشست امام خمینی (ره) تربیت را در بین گهواره ها معرفی می کنند که ما نیز باید از آن را از آموزش وپرورش و سنین کودکی در فرزندانمان شروع کنیم.

وی افزود: یکی از مکان های مهم در جامعه محل برگزاری نمازهای جمعه است که باید با برنامه ریزی در چندین جلسه در نمازهای جمعه این مباحث مطرح شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان یزد خاطرنشان کرد:  اکثر مشکلات بدین دلیل است که دغدغه ای در خصوص امر به معروف و نهی از منکر در بین خانواده های ما و مسئولین نیست که در این راستا علما و روحانیون بایستی از بالای منابر شروع کنند با ایجاد دغدغه بین مردم جامعه را نسبت به احیای این فریضه اگاه کنند.

حجت الاسلام مهدوی بیان کرد: ما باید از کودکان و تربیت و آموزش و پرورش شروع کنیم و با برگزاری کلاس های آموزشی این آموزه ها را به خانواده ها انتقال دهیم و از این طریق بر خانواده ها تاثیر گذاری داشته باشیم.

میثم محجوب، معاون سیاسی سازمان بسیج دانشجویی استان یزد در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: اتفاقات امروز حرکت به سمت منفعال شدن است و در این راستا نیز به بسیاری از چیزها منفعل شده ایم که باید با روشنگری و تبیین این فریضه برای مردم و جامعه نسبت به احیای ان گام برداریم.

وی افزود: ما این انقلاب اسلامی را با توجه به امر به معروف و نهی از منکر بدست آورده ایم به نحوی که مردم با گذاشتن شاخه های گل در لوله های اسلحه سربازان شاه و با لطافت این امر را انجام می دادند که امروز نیز باید بدان عمل کرده و در این راستا عمل کنیم.

معاون سیاسی سازمان بسیج دانشجویی استان یزد خاطرنشان کرد: هرچند ممکن است ما در احیای امر به معروف و نهی از منکر ما خلا قانونی نداشته باشیم و در رابطه با منکرها قانون وجود داشته باشد؛ اما با توجه به انفعالات ما و مسئولان، این امر محجور مانده است.

 محجوب تصریح کرد: امروز ما شاهد ذبح شدن امر به معروف و نهی از منکر هستیم که در این راستا باید با فعال شدن در جامعه و ایجاد دغدغه از منکرات و فحشا جلوگیری کنیم.

 

پایان پیام/

کد خبر 466378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha