بیش از ۱۴ هزار نفر در یزد از آموزش های قرآنی بهره مند شدند

خبرگزاری شبستان: مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی یزد با اشاره به تشکیل اتحادیه قرآنی در استان یزد گفت: بیش از ۱۴ هزار نفر در یزد از اموزش های قرآنی بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی یزد  امروز(31 خرداد) در نشست خبری سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به تشییع شهدای غواص گفت: با این تشییع پیکر شهدا شاهد تحول عظیم در کشور بودیم، زیرا حرکت جدید را این شهدای غواص بوجود آورده و فضای کشور را معطر به معنویت کردند.

وی افزود: شهدای ما ممکن است مفقود الجسد باشند اما مفقود الاثر نیستند و اثرات خود را در جامعه دارند که نمونه آن تاثیر عمیق شهدای غواص در کشور بود.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی یزد خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت زندگی برای یک انسان مسلمان است تا خود را از تعلقات مادی برهاند و به خدا نزدیک کند و این امری مسلم است.

حجت الاسلام کوهستانی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی است که انسان می تواند جایگاه واقعی خود را پیدا کند و این جانشینی خدا نیز با عبودیت محقق می شود که شرایط آن در ماه مبارک رمضان بسیار فراهم است.

وی ادامه داد: نردبان رسیدن به قله رفیع یقین، عبودیت الهی است و اگر می خواهیم که به یقین و بالاترین مرتبه مقام انسان برسیم بایستی عبودیت الهی را داشته باشیم و در این راستا نیز عبودیت منحصرا مربوط به نماز و روزه نیست بلکه به تناسب شغل ها وجود دارد.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی یزد گفت: یکی از وظایف مهم سازمان تبلیغات اسلامی احیا و ترویج اندیشه های اسلامی ناب در زمینه های مختلف و همچنین برانگیختن احساس مسئولیت عمومی در قبال دین و ارزش های اسلامی در جامعه است.

حجت الاسلام کوهستانی بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی یزد در حوزه های فعالیت های قرآنی از بدو تاسیس تا امروز فعالیت داشته است و ضمن فعالیت های آموزشی برای ساماندهی فعالیت های مردمی در این راستا نیز اتحادیه قرآنی با حضور 116 موسسه  قرآنی و خانه قرآنی تشکیل دادیم که دو نفر از اعضای اتحادیه استانی در اتحادیه کشوری حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: در زمینه قرآنی نیز 61 خانه قرآن در روستاهای استان یزد تشکیل شده است و در حال فعالیت هستند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی یزد گفت: اتحادیه قرانی کشور با حضور 31 اتحادیه استانی در یزد برگزار شد که این امری مبارک و موفق بود.

حجت الاسلام کوهستانی بیان کرد: در استان یزد 14 هزار نفر در مقاطع سنی مختلف و آموزش های مختلف در دوره های آموزشی برنامه های قرآنی ما شرکت کردند و دارای پرونده هستند که از این تعداد500 نفر کارکنان دولتی تحت عنوان دوره آموزش ضمن خدمت حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با نامگذاری سال، واقعا این نامگذاری الهامی به مقام معظم رهبری بود که ما نیز در آن تردید نداریم و ما نیز در استان در این راستا با جمع آوری مدیران پیرامون آن بحث کردیم و نشستی با مضمون همدلی و همزبانی نیز برگزار کردیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی یزد بیان کرد:  در استان یزد بالغ بر یک هزار و یک صد روحانی و بالغ بر یک صد مبلغه داریم که ما معتقدیم بایستی روحانیون ما به روز باشند و به مسائل روز پاسخ دهند و در این راستا نیز تلاش هایی داشته ایم.

حجت الاسلام کوهستانی خاطرنشان کرد: مبلغین و فرهنگیان دینی ما باید جلوتر از دیگران حرکت کنند تا با سرعتشان بتوانند سرعت دیگران را کنترل کنند.

وی ادامه داد: بالغ بر یک صد خانه عالم در روستاها داریم که با کمک مردم و همکاری دستگاه ها ایجاد کردیم و این فعالیت نیز مورد استقبال همه مردم و دولتمردان بوده است.

حجت الاسلام کوهستانی با اشاره به اعزام مبلغ به روستاها تصریح کرد: با توجه به مناسبت های مختلف ما روحانی به روستاها اعزام می کنیم و در این راستا نیز در ایام ماه مبارک رمضان طرحی با عنوان پنجشنبه شبها روحانیون به روستاهای فاقد روحانی اعزام می شوند که این طرح مورد حمایت مسئولین استان است.

حجت الاسلام کوهستانی گفت: ما یازده دبیرستان صدرا در استان داریم که حدود 700 دانش آموز داردکه خروجی این مدارس در دانشگاه های موثر کشور هستند و معتقدیم که پرورش نیرو در این مدارس موفق بوده است.

وی تصریح کرد: آموزش اصناف از برنامه های ما است که در سطح کشور نیز مطرح شده است.

وی ادامه داد: 435 گفتمان دینی در استان برگزار کردیم که از این تعداد 55 مورد در دانشگاه ها بود.

 

پایان پیام/

کد خبر 467036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha