تکبر و فخر فروشی نسبت به مردم نشانه های دوستان امام زمان نیست

خبرگزاری شبستان: استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان گفت: تکبر و فخر فروشی و نظر حقارت نسبت به مردم نشانه های دوستان و محبان امام زمان(عج) نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله محمد ناصری‏‌، استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان امروز در درس اخلاق روزهای ماه مبارک رمضان، به گناه هایی که انسان با چشم مرتکب می شود اشاره کرد و اظهارداشت: چشم انسان را به دام شیطان می اندازد.

 

وی افزود: هر آنچ که چشم ببیند دل انتظار و آرزو می کند و از این جهت توجه به مادیات انسان را به مسیر گناه و اشتباه می کشاند که باید نسبت به این موضوع انسان آگاه باشد و چشمانش را مراقبت کند.

 

آیت الله ناصری با بیان اینکه چشم و دیده بعضی از افراد به مال و دارایی دیگران است، تصریح کرد: اگر انسان به دنبال خواهش های دنیایی برود و قادر به داشتن آن نباشد آنگاه شروع به دشمنی به نسبت به خداوند و بدگویی علیه پرودگار می کند که سبب شقاوت انسان می شود.

 

وی بر حفظ چشم تاکید کرد و گفت: انسان با چشم خود به خوبی ها بنگرد  نعمت های خداوند متعال را شکر کند که این سبب سعادت و افزایش نعمت می شود.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان نظر مثبت به بندگان خدا را مهم دانست و اذعان داشت: تکبر و فخر فروشی و نظر حقارت نسبت به مردم نشانه های دوستان و محبان امام زمان(عج) نیست.

 

وی ادامه داد: آن کس که نزد ما حقیر است شاید نزد خداوند متعال دارای جایگاه و ارزش خاصی باشد و نباید انسان نسبت به دیگران دیدحقیرانه و تمسخر گرایانه داشته باشد.

 

پایان پیام/

کد خبر 470774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha