الطاف بی کران الهی سزاوار معصیت انسان نیست

خبرگزاری شبستان: استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان گفت:‌ الطاف بی کران الهی سزاوار معصیت و گناه انسان نیست و انسان با ترک گناه بخشی از الطاف خداوند را شکر گذاری کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله محمد ناصری‏‌، استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان، در درس اخلاق روزهای ماه مبارک رمضان امروز(۲۴ تیر) اظهار داشت: خداوند نسبت به انسان بسیار بخشنده و رئوف است اما بعضی از مردم از این فرصت ها استفاده نمی کنند.

 

وی افزود:‌ بر اساس روایتی از حضرت صادق(ع) دوستداران معصومین(ع) به لحاظ این ارادتی که نسبت به ائمه معصومین(ع) دارند خداوند دو ملک برای آنان خلق کرده که در هنگام خواب، ایستاده و نشسته و بعد از مرگ نیز برای آن ها نماز می خوانند.

 

آیت الله ناصری، اضافه کرد: بر اساس این روایت شیعه همیشه در حال عبادت و نماز است زیرا در فرصت هایی خود مشغول نماز و عبادت است و در مواقع دیگر مانند خواب و حتی بعد از مرگ این فرشتگان برای او به درگاه الهی نماز می خوانند.

 

وی یاد آور شد: بر اساس روایات هر رکعت نماز ملائکه برابر با هزار رکعت نمازی که فرد خودش اقامه می کند که این جایگاه نماز ملائکه است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان، با اشاره به الطاف الهی‏، تصریح کرد: الطاف بی کران الهی سزاوار معصیت و گناه انسان نیست و انسان با ترک گناه بخشی از الطاف خداوند را شکر گذاری کند و خود را مورد ارزیابی قرار داده و معصیت نکند.

 

وی ادامه داد:‌ اگر شیعه معصیت کند آنگاه اهل البیت(ع) ناراحت شده و آنگاه به درگاه الهی باید نسبت به معصیت ما پیروان آن ها شرمنده خداوند باشند.

 

آیت الله ناصری، به عظمت ذکر لاحول و لاقوه الابالله اعلی عظیم اشاره کرد و گفت: برای دفع شیطان جنی و انسی این ذکر موثر است و انسان برای دفع خطر شیطان انسی ذکر صلوات نیزموثر است.

 

پایان پیام/

کد خبر 472957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha