سال گذشته تعداد ۵۰ هزار و ۳۶۱ نفر به منظور اهدای خون به مراکز انتقال خون در استان یزد مراجعه کردند

خبرگزاری شبستان: مدیر کل سازمان انتقال خون استان یزد با اشاره به میزان اهدای خون در استان یزد گفت: سال گذشته تعداد ۵۰ هزار و ۳۶۱ نفر به منظور اهدای خون به مراکز انتقال خون در استان یزد مراجعه کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، نقی تقوایی، مدیر کل سازمان انتقال خون استان یزد امروز (۸مرداد) در نشست خبری به مناسبت روز انتقال خون گفت: اهدا بیش از 40 میلیون خون توانسته است به تعداد زیادی از بیماران زندگی ببخشد و این نکته امیدواری برای ما است.

وی افزود: در کشور به ازای هر یک هزار نفر 28 نفر اهدای خون دارند که این میزان در استان یزد به ازای هر یک هزار نفر تعداد 38 نفر است.

مدیر کل سازمان انتقال خون استان یزد خاطرنشان کرد: ما در این سازمان از خون های اهدا شده همچون نوزاد نگهداری می کنیم تا بتوانیم خون سالم را به بیماران انتقال دهیم.

تقوایی تصریح کرد: یکی از بازرسی های مراکز انتقال خون از کشورهای خارجی است که ما نیز در استان یزد چندین بار میزبان بازرسان از کشورهای اروپایی همچون آلمان بودیم که طبق آمار ارائه شده، بسیاری از فعالیت های ما طبق استانداردهای بین المللی است.

وی ادامه داد: ما در این سازمان در چندین بعد فعالیت داریم که علاوه بر دریافت خون در خصوص نگهداری و انتقال آن نیز پژوهش هایی داریم که برخی از این پژوهش ها و طرح ها به صورت ملی ارائه شده است.

مدیر کل سازمان انتقال خون استان یزد گفت: در سال 93 تعداد 50 هزار و 361 نفر به منظور اهدای خون به مراکز انتقال خون در استان یزد مراجعه کردند که با توجه به فرایندهای ان تعداد 39 هزار و ۶۶۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

تقوایی بیان کرد: میزان حضور بانوان برای اهدای خون سه و چهار دهم درصد و آقایان نیز 96 و 6 دهم درصد است که امیدواریم در بین بانوان این اهدا افزایش پیدا کند و خانواده ها نیز این فرهنگ سازی را داشته باشند.

وی گفت: این استان در بسیاری از شاخص های خونی مثل سلامت خون ، اهداکننده مستمر و تعداد اهدای کنندگان نسبت به هر یکهزار نفر جمعیت در کشور از رتبه خوبی برخوردار است که نشان از همت بلند مردم دارالعباده یزد دارد.

 مدیر کل سازمان انتقال خون استان یزد با اشاره به ارسال خون از استان یزد به استان‌های همجوار بیان کرد: خون یزدی‌ها به عنوان یکی از بهترین و سالم‌ترین خون‌ها در کشور شناخته شده و سالانه مقادیر قابل توجهی خون و فرآورده‌های خونی به مراکز درمانی استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

تقوایی تاکید کرد: افراد بین سنین 18 تا 60 سال می‌توانند برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

 

پایان پیام/

کد خبر 475793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha