اهدای بیش از سه هزار جلد قرآن و اعتقاد به برکت در زندگی

خبرگزاری شبستان: مدیر عامل شرکت کویر سرام پارسیان با اهدای بیش از ۳ هزار جلد قرآن کریم به مناطق محروم، اعتقاد به برکت در زندگی دارد که هدف از آن را نیز ترویج مسیر قرآنی در زندگی می داند.

خبرگزاری شبستان - یزد:

رسول خدا (ص) فرمودند؛ " این قرآن نور روشن ، ریسمان محکم فضیلت بزرگ و مرتبه بلند و مایه شفا وسعادت است و هرکس از قرآن روشنایی طلب نماید، خداوند اورا  منور  فرماید و اگر امورش را به آن وا گذارد خداوند او را حفظ کند و هر کس به قرآن توسل جوید، خداوند نجاتش بخشد و هر کس ملازم قرآن شود، بلند مرتبه گردد و هرکس که از آن طلب شفا کند خداوند اورا شفا دهدو کسی که با آن انس و الفت د اشته باشد خداوند اورا به سعادت می رساند و کسی که آن را پیشوا ومقتدا و محل اعتماد خود در  رجوع کردن به  آن قرار دهد ،خداوند او را در بهشت جای داده و زندگی سالم و با آرامشی رابرایش مهیا می سازد".

یکی از سنت های حسنه ای که در اسلام از آن نام برده شده ، هدیه به افراد دیگر است که از این طریق می توانیم اهداف مختلفی را نیز در بر داشته باشیم.

ما از هر اندوخته ای که داریم با اهدای بخشی از آن می توانیم به نحوی دنیا و آخرت خود را تضمین نموده و فردی که نیازمند به این هدیه باشد را به خود مدیون می کند.

ما در قرآن و روایات متعدد می بینیم که بیان شده با اهدای آنچه به بدان تعلق دارید، می توانید از دلبستگی به دنیا و مادیات رها شوید و با شاد کردن دیگران به نحوی آخرت را برای خود بدست آورید و جامعه را نیز به سمت تقسیم اموال خود بین محرومین و کمک به آنها سوق دهید.

در جامعه اسلامی نیز علاوه بر نیازهایی که به صورت روزمره در آن وجود دارد، یک سری از نیازها به صورت اساسی وجود دارد که نیازمند توجه بیشتر بدان است.

یکی از این نیازهای اساسی توجه به ایمان و اعتقادات است که باید از راه های مختلف در جامعه اشاعه پیدا کند و به نحوی که تمامی مردم کشور را از جمله مناطق محروم در بر بگیرد و بتواند راهگشایی در راستای اهداف جامعه اسلامی و حکومت اسلامی باشد.

فعالیت های قرآنی نیز از این جهت در بین اقشار مختلف جامعه مهم است که می تواند هدف از زندگی و جامعه و حکومت اسلامی را تبیین کند و دستورات و فرامین الهی را در جامعه پیاده کند.

در این راستا مردم مناطق محروم نیز نیازمند کمک های بخش های مختلف برای ترویج فعالیت های قرآنی و اشاعه فرهنگ قرآنی هستند که نیاز اولیه آن وجود قرآن در مساجد و مکان های مختلف است.

یکی از این فعالیت ها، اهدای قرآن به مناطق محروم است که در استان یزد نیز این امر به خوبی مشاهده می شود و امیدواریم روز به روز آن افزایش پیدا کند.

محسن امتیازی، مدیر عامل شرکت کویر سرام پارسیان یکی از این خیرانی است که در رمضان سال جاری بیش از 3 هزار جلد قرآن کریم به مناطق محروم استان یزد اهدا کرده است و در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد گفت: هدف از این کار توجه به بخش های محروم جامعه در جهت فعالیت های قرآنی و حرکت در مسیر قرآن است.

وی افزود: ترویج قرآن در بین اقشار ضعیف جامعه، ترغیب جوانان به خواندن قرآن از جمله اهداف دیگر این فعالیت است و با توجه به اینکه اشتیاق جوانان در مناطق محروم و نزدیکی به قران در بین آنها بیشتر از اقشار دیگر جامعه است ما با این اهدا می توانیم به نحوی این اشتیاق را در جوانان شکوفا کنیم.

مدیر عامل شرکت کویر سرام پارسیان خاطرنشان کرد: ما هرچه که بیشتر به سمت قرآن برویم، دشمنان بیشتر از ما مایوس می شوند و انس با قرآن، زندگی ما را با روز به روز به سمت تعالی سوق می دهد.

امتیازی بیان کرد: بر اساس برنامه ای که داریم امیدواریم بتوانیم روز به روز بر این فعالیت ها افزوده شود.

وی همچنین در خصوص ادامه فعالیت خود در راستای اهدای قرآن گفت: برنامه ما این است که تا ماه رمضان آینده ماهیانه 500 تا هزار جلد قرآن به کمک دستگاه های مربوطه به مناطق محروم استان اهدا کنیم.

مدیر عامل شرکت کویر سرام پارسیان ادامه داد: بهترین کتابی که ما را به خدا نزدیک می کند و از تاریکی نیز ما را نجات می دهد تنها کتاب قرآن است و زمانی که به دنیا آمدیم، قرآن در گوش ما خوانده شده و در هنگام مرگ نیز با قرآن دفن می شویم  که امیدواریم بتوانیم در طول زندگی نیز با ان مانوس شویم.

امتیازی بیان کرد: با این کار ما می توانیم به زندگی خود نیز برکت دهیم و با خشنودی خداوند، مردم را نیز از خود خشنود کنیم.

اما آنچه که در این راستا می تواند حائز اهمیت باشد توجه به خشنودی خداوند و بندگان خدا با فعالیت در زمینه قرآن و اهدای قرآن است که در این راستا نیز می تواند جامعه اسلامی را به سمت تعالی سوق دهد.

و در این جهت نیز انچه که مهم است اعتقاد به برکت در مال و زندگی با اهدای قرآنی و ترویج زندگی قرآنی است و این نکته می تواند راهگشا در بسیاری از امور در زندگی و حکومت اسلامی باشد.

پایان پیام/

 

 

کد خبر 476803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha