انگلیس خشم حاصل از باخت در مذاکرات ژنورا برسر دانشجویان انگلیس فرود می آورد

دانشجویان بصیر تهرانی امروز رأس ساعت 14:00 اعتراض خود به سرکوب مطالبات صنفی دانشجویان انگلیس و ترور اساتید دانشگاهی ایران را در مقابل سفارت انگلیس در تهران؛ به گوش مقامات استعمار پیر رساندند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان، دانشجویان دانشگاه‌های تهران در اعتراض به ترور دانشمندان ایرانی و نقض حقوق بشر در کشور انگلیس از ساعت 14 امروز یکشنبه تجمع خود را در مقابل سفارت انگلیس آغاز کردند.

دانشجویان دانشگاه‌های تهران در بیانیه اعتراض‌آمیز خود حضور پررنگ و دخالت‌های دولت‌های غربی چون آمریکا، انگلیس، فرانسه و سایر دشمنان انقلاب در فتنه 88 را کاملا واضح دانسته و اظهار داشتند: این دول مداخله‌جو از امیدشان به مزدوران داخلی در جریانات سال 88 ناامید شده‌اند.  در ادامه دانشجویان ابراز داشتند: ما از ظلم آشکار کشورهای غربی و شرقی به سکوت در برابر این جنایت هولناک در حالی که ادعای عوام‌فریب حمایت‌ از حقوق بشر آنها گوش مردم جهان را کر کرده است، نخواهیم گذشت و انتقام خود را از ایادی استکبار چون آمریکا، انگلیس و اسراییل خواهیم گرفت.
به گزارش خبرنگار شبستان، دانشجویان در بیانیه تحلیلی پیرامون مذاکرات ژنو 3 و مسایل هسته‌ای ایران که در مقابل سفارت انگلیس قرائت شد؛ در رابطه با این مطلب که به چه علت و چرا شش کشور مذاکره‌کننده پس از طی مدت زمان طولانی یعنی بیش از یک سال و نیم از مذاکرات ژنو 2 حاضر به برگشت به میز مذاکره شدند، تصریح کردند: این مطلب محل سؤال و تأمل می‌باشد. اما آنچه قدر مسلم است این است که ملت ایران در طول این مدت بزرگ‌ترین رویداد داخلی خود یعنی انتخابات سال 88 و جشن حضور 40 میلیونی مردم ایران در حمایت از حکومت اسلامی را پشت سر گذاشته است.

دانشجویان در بیانیه پایانی تجمعِ اعتراض‌آمیز خویش در باب حقوق مسالمت‌آمیز هسته‌ای ایران به شش کشور مذاکره‌کننده و سایر دولت‌های شرق و غرب این نکته را گوشزد کردند که جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه حمایت قاطع مردم ایران به دنبال استفاده از حق صلح‌آمیز هسته‌ای است و شعار ما همان است که دولت جمهوری اسلامی اعلام کرده است؛ یعنی انرژی هسته‌ای برای همه و سلاح هسته‌ای برای هیچ‌کس.

در پایان این بیانیه دانشجویان از مواضع قاطع و محکم سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در مذاکرات ژنو 3 حمایت کردند و از پاسداشت ایشان نسبت به استاد شهریاری، دانشمند هسته‌ای ایران تشکر نمودند.

گفتنی است دانشجویان با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس و با در دست داشتن تصاویر شهید «شهریاری» و شهید «علی محمدی» از اساتید برجسته دانشگاه‌های شهید بهشتی و تهران و نیز با در دست داشتن تصاویری از خشونت پلیس انگلیس نسبت به دانشجویان معترض این کشور، اعتراض خود به سیاست‌های دولتمردان انگلیس را در این تجمع اعتراض آمیز نشان دادند.

لازم به ذکر است این تجمع دانشجویان درست در زمانی برگزار شد که خبر مطلب توهینی و غیر متعارف سفیر انگلستان در تهران مبنی بر عدم رعایت حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی؛ خشم بسیاری از مقامات دولتی و مجلس ایران را بر انگیخته است.

پایان پیام/

کد خبر 4771

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha