در تبلیغ بیرونی تشیع، اسلام و انقلاب ضعیف عمل کردیم

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان یزد بااشاره به اهمیت فعالیت رسانه ها در کشورها گفت: امروز ما در بحث تبلیغ بیرونی تشیع، اسلام و انقلاب ضعیف عمل کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد امروز( ۱۶مرداد) در نشست صمیمی خبرنگاران و اصحاب مطبوعات استان یزد ضمن گرامیداشت روز خبرنگار گفت: ما گاهی وقت ها بسیاری از خسران ها را به دلیل پذیرش سریع حرف ها بدون استفاده از عقل کسب می کنیم که در این راستا نیز باید با بررسی و استفاده از عقل، تمامی حرف ها را انتخاب کرده و با بررسی آنها را به دیگران منتقل کنیم.

 

وی افزود: راهکار سالم ماندن و فکر کردن و سالم اندیشیدن و سالم ماندن استفاده از عقل است که به خوبی آن را در زندگی امام(ره) می بینیم زیرا ایشان در بسیاری از تصمیم گیری ها فکر و اندیشه می کرد و با بررسی بسیار عمیق اقدام می کرد و در این راستا نیز افرادی که به حرف امام(ره) گوش نمی کردند، پشیمان می شدند.

 

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: تفکری که امام (ره) داشت با اخلاص و توکل به خدا در تمامی کارها عقل را به کار می بست و در تمامی نصب های خود نیز آن را به کار می برد که بر همین اساس نیز توانست انقلاب را به این نقطه برساند.

 

آیت الله ناصری تصریح کرد: ما هرچه که در مسیر قبل و بعد از انقلاب ضرر کردیم به دلیل عدم استفاده از عقل توسط برخی از افراد است و اما در این راستا اگر افرادی اطلاعات را مورد سنجش و بررسی می کردند، توانستند به جامعه خدمت کنند.

 

وی ادامه داد: اطلاع رسانی و بینایی دادن به جامعه لازم است زیرا می تواند جامعه و مسئولین را در جریان کارها قرار دهد و به عنوان یکی از راهکارهای ایجاد بصیرت در جامعه معرفی می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: تفکر بر روی مسائل، تعقل بر روی اخبار، دلسوزی برای کسب صادقانه اطلاعات مهمترین ویژگی یک خبرنگار سالم و معتقد و متعهد است که از این طریق می توان جامعه را به سمت وحدت و پیشرفت سوق دهیم.

 

آیت الله ناصری بیان کرد: ما باید همیشه سعی داشته باشیم که خوبی ها را در جامعه حاکم کرده و بدی ها را از جامعه برداریم و از طریق انتقاد منشا مشکلات را معرفی کرده و در راستای برطرف کردن آن تلاش کنیم.

 

وی ادامه داد: ما باید با مدرک و استناد اخبار صحیح را به جامعه و مسئولین انتقال دهیم و هر حرف نادرستی از جناح های مختلف را کنار زده و از حرف های کذب و ناصحیح جلوگیری کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: سبک منافقین و برخی از خبرنگاران خارجی این است که اخبار غیر صحیح را انتشار می دادند و بعد از گذشته زمان آن را در جامعه ثابت کرده و در جامعه شبهه ایجاد می کردند.

 

آیت الله ناصری گفت: دنیای امروز به نحوی پولی شده که حتی در کاخ سفید بیان شده که دلارهای عربستان و کشورهای دیگر توانسته است اثرگذاری خود را داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما تبلیغات ضعیف بیرونی ما است که در بحث تشیع و اسلام و انقلاب به نحوی ضعیف عمل کردیم که بسیاری از اذهان مخالف ما بود و مردم جهان نسبت به آنها شناخت نداشتند.

 

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: در دنیا علیه ما بسیار زیاد کار کردند اما با دلارهای عربستان و شورهای خارجی ذهنیت بدی را نسبت به ایران در جهان ایجاد کردند.

 

آیت الله ناصری بیان کرد: اما با وجود این تبلیغات با حقانیت جمهوری اسلامی و راهبری خداوند در بسیاری از این راه ها آنها شکست خورده اند.

 

وی ادامه داد: فعاليت به شرطی که هدف انقلاب و زیست ما را تشکیل دهد، مناسب است و از این طریق می توانیم جامعه را به یکپارچگی و هماهنگی برسانیم و در این راستا می توانیم از هم گسیختگی جامعه جلوگیری کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: شما باید با سنجش واقعیت ها مبدا و صحت آنها را به خوبی بررسی کنید و آن را مطرح نمایید و توصیه ما نیز نسبت به آن است.

 

آیت الله ناصری گفت: صفا و صمیمیت و اعتقاد و پاکدامنی و ارزش های بانوان یزدی را مردم توجه قرار دهید و آنها را در جامعه بسط و گسترش دهید تا بتوانید در مسیر صحیح و سالم حرکت کن.

پایان پیام/

کد خبر 477419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha