همایش توجیهی کارشناسان مراقب سلامت خانواده در یزد برگزار شد

خبرگزاری شبستان: همایش توجیهی کارشناسان مراقب سلامت خانواده با هدف ارتقای سطح سلامت مردم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، همایش دو روزه توجیهی کارشناسان مراقب سلامت خانواده امروز(26 مرداد) در محل سالن هلال احمر و با حضور مراقبین سلامت استان برگزار شد.

محمد حسن لطفی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد در این مراسم گفت: به منظور اجرای این طرح مراحل سرشماری، برگزاری دوره های آموزش پرسنل و ساماندهی نیروها انجام شده و از شهریور ماه سال جاری در مراکز و پایگاههای بهداشتی سراسر استان اجرا می شود.

وی افزود: اهمیت سلامت اجتماعی در تامین سلامت مردم بسیار مهم است زیرا ریشه بسیاری از بیماریها در عوامل و زمینه های اجتماعی است و لازم است تا هر دو بعد سلامت اجتماعی یعنی زیست معنوی مثبت و زیست مادی مثبت مورد توجه قرار گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: با تامین سلامت اجتماعی، سلامت جسمی و روانی افراد نیز تامین می شود و ضروری است تا آحاد جامعه اهمیت سلامت اجتماعی را درک کرده و اقدامات لازم جهت تامین آن انجام گیرد.

وی همچنین درخصوص نحوه اجرای این طرح بیان کرد: هر یک از کارشناسان و مراقبان سلامت یک جمعیت 2500 نفری را مورد بررسی قرار داده و باید از همه آیکن های جغرافیایی و جامعه شناختی جمعیت شهری در مورد آنان اطلاع داشته باشد.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح تمامی گروههای سنی را در می گیرد و خود مردم نیز به عنوان مراقبان سلامت وارد عرصه سلامت خود می شوند.

این مقام مسئول همچنین خاطر نشان کرد: تسلط بر اطلاعات جمعیت شهری و خانوار از مزایای این طرح است و طبق آن،جمعیت به صورت سالانه،سرشماری شده و اطلاعات آنان وارد سامانه و ثبت می شود و با آنالیز اطلاعات،می توان میزان اثر بخشی طرح را مشخص کرد.

کد خبر 479583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha