بیش از ۵۰۰ هزارنفر در استان یزد بیمه سلامت شده اند

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اجرایی شدن طرح تحول سلامت گفت: بیش از ۵۰۰ هزارنفر در استان یزد بیمه سلامت شده اند. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمدرضا میرجلیلی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد روز گذشته ( 4 شهریور) در نشست دولت و سلامت که با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار شد، گفت: سلامت در جامعه دارای مولفه هایی است که این مولفه ها شامل امید به زندگی، میزان مرگ . میر نوزادی، میزان مرگ شیرخواران زیر یک سالان، میزان مرگ بالغین است که می توان براساس آنها در جامعه برنامه ریزی کرد.

وی افزود: امروز در کشور ما میزان امید به زندگی سن 63 سالگی است و این همچنان جای کار دارد و با توجه به این که رتبه 13 در منطقه داریم باید برای بهبود و افزایش آن تلاش کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: کاهش پرداخت مستقیم از جیب مردم یکی از اهداف اساسی ما در طرح تحول سلامت بود که با حمایت مالی از بیماران و کاهش تعرفه ها در این راستا گام برداشتیم.

میرجلیلی تصریح کرد: از زمان آغاز زمان ثبت نام بیمه سلامت در کشور بیش از 11 میلیون و 300 هزار نفر ثبت نام کردند که از این تعداد نزدیک به ۱۰ میلیون نفر دفترچه بیمه دریافت کردند.

وی ادامه داد: در بخش بهداشت ما از تعداد کل جمعیت استان تعداد 300 هزار نفر بیمه روستایی داشتیم و خدمات بیمه ویژه ای به انها ارائه دادیم و بقیه جمعیت نیز به حاشیه شهر تقسیم کرده و خدمات نوین سلامت به آنها ارائه دادیم و حدود 500 هزار نفر از جمعیت استان را تحت پوشش قرار دادیم که  در این راستا نیز ما جز اولین استان هایی هستیم که انها را سرشماری و وارد نرم افزار کرده ایم و به آنها خدمات نوین سلامت ارائه داده ایم.

محمدرضا لطفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز در این مراسم گفت: در حوزه سلامت در استان یزد مهمترین بخش مربوط به مردم است و بایستی به نحوی تلاش کنیم که هرکس مسئول سلامت خود باشد و در این راستا نیز نهادها نیز بدان توجه داشته باشند.

وی افزود: در استان یزد و حتی در کشور نیز یکی از مشکلات در خصوص استفاده از نمک است و این چالشی بزرگ برای ما است زیرا بسیاری از بیماریها ناشی از استفاده بی رویه از نمک است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه میزان مصرف شیرینی در بین مردم استان یزد بالا است یکی از فعالیت های ما نیز در این بخش است که بایستی برای آن نیز فرهنگ سازی کنیم.

 

 

کد خبر 482124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha