اکتفای صرف به رقابت های 5 روزه ما را به چشم انداز پیش رو نزدیک نمی کند

قره شیخ لو با بیان این مطلب که مسابقات بین المللی قرآن به برگزاری صرف رقابت ها در بازه زمانی 5 روزه محدود شده است خواستار استفاده از این بستر آماده برای تعامل هرچه بیشتر نخبگان جهان اسلام شد.<BR>

مهدی قره شیخ لو، رتبه نخست رشته قرائت در نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن، این رقابت ها را ظرفیت مناسبی برای تعامل نخبگان قرآنی جهان اسلام دانست و به خبرنگار شبستان گفت: اصل این رقابت ها باید بهانه ای باشد برای ایجاد ارتباط موثر میان نخبگان و این امری است که باید در حاشیه و برنامه های جانبی و یا در آینده کاری این مسابقات در نظر گرفته شود.

وی اظهار کرد: اما متاسفانه اصل این مسابقات به رقابت 5 روزه شرکت کنندگان محدود شده و در آن تلاشی برای شناسایی نیروهای فعال قرآنی در سطح جهان اسلام و حتی برنامه ریزی آموزشی برای آنها صورت نمی گیرد.

قره شیخ لو با اشاره به عقبه مسابقات بین المللی در داخل کشور تصریح کرد: این رقابت ها پس از طی مراحل شهرستانی، استانی و کشوری به مرحله بین المللی می رسد، از این رو می تواند بستر مناسب برای تعامل هرچه بیشتر نیروهای نخبه قرآنی در کشور را فراهم کند.

رییس سازمان دارالقرآن الکریم با تاکید بر لزوم برنامه ریزی متولیان برگزاری مسابقات سراسری قرآن در کشور برای تعامل نیروهای قرآنی بیان کرد: فقدان برنامه ریزی در این عرصه منجر شده بسیاری از ظرفیت های موجود بدون استفاده باقی بماند، در حالی که می توان با بکارگیری این ظزفیت ها مسیر تحقق بسیاری از اهداف را محقق کرد.

وی با اشاره به حضور برخی چهره های ضعیف در مسابقات بین المللی قرآن ابراز کرد: باید توجه داشت مسابقات بین المللی محل حضور نخبگان قرآنی است و حضور چهره های ضعیف به کل سیستم آسیب وارد می کند، از این رو باید این افراد از چرخه رقابت ها حذف شده یا با ارائه آموزش های کاربردی بستر حضور آنها در دوره های آتی را فراهم کرد تا شانیت بین المللی رقابت ها نیز حفظ شود.
قره شیخ لو درباره تاثیرگذاری مسابقات بین المللی بر فضاسازی در جامعه عنوان کرد: قطعا این رقابت ها در فضاسازی اجتماعی بی تاثیر نیست، چراکه رسانه ملی با اطلاع رسانی و به ویژه پخش مستقیم مسابقات در سال های اخیر در این زمینه موثر عمل کرده، اما متولیان هم باید بلافاصله پس از اتمام یک دوره برای دوره آتی برنامه ریزی کنند نه اینکه یک ماه مانده به برگزاری تازه به برنامه ریزی و ارتباط گیری بپردازند.

وی بیان این مسائل را به معنای نادیده گرفتن زحمات متولیان برگزاری ندانست و خاطرنشان کرد: دیگر نهادهای قرآنی نیز باید در این راستا با سازمان اوقاف و امور خیریه وارد تعامل و همکاری شوند، البته این سازمان نیز باید بستر را فراهم کند تا بتوان سیر صعودی رقابت های بین المللی نظام را شاهد بود.

پایان پیام/


 

کد خبر 48397

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha