خداوند ایران را به عنوان تنها مدافع مسلمانان جهان از خطرات مصون بدارد

نماینده آلمان در مسابقات بین المللی قرآن عمل به آموزه های وحی را تنها راهکار پیروزی امت اسلام دانست و برای استقرار و ثبات ایران به عنوان تنها حامی مسلمانان جهان ابزار امیداواری کرد.

مصطفی اوزجان گنشدوغلو، نماینده کشور آلمان در بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن درباره نحوه راهیابی به این رقابت ها به خبرنگار شبستان گفت: من از 9 سالگی به آلمان مهاجرت کرده و اکنون 32 سال است که مقیم این کشور هستم و در این کشور قرآن را آموخته و نائل به حفظ آن شدم البته در کنار فعالیت های قرآنی به مدت 18 سال امامت جماعت یکی از مساجد مسلمانان را نیز عهده دار بودم.

 

وی با اشاره به 4 سال فعالیت با شبکه تلویزیونی ترکیه در تولید و پخش برنامه های مذهبی اظهار کرد: تعداد قاریان زبده در کشور آلمان محدود است و من به دلیل علایق شخصی درپی شناسایی مراکز فعال در این عرصه بودم که با جمهوری اسلامی ایران و سابقه درخشان آن در ساحت مقدس قرآن آشنا شده و در پی رایزنی های فرهنگی متوجه این رقابت ها شده و با درخواست در این رقابت ها حضور یافتم.

 

اوزجان گنشدوغلو درباره دیگر تجارب شخصی خود مبنی بر حضور میادین بین المللی تصریح کرد: در سال 1991 در مسابقات عربستان سعودی شرکت کردم که در مقایسه با مسابقات ایران متوجه شدم که اصلا نمی توان این دو را در یک سطح دانست چراکه رقابت های ایران از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار است.

 

وی درباره تاثیرگذاری این مسابقات بر تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: مهمترین چیزی که می توان در این مسابقات و فضای آماده آن بدست آورد سخن گفتن به زبان قرآن با محور وحدت است، امروز شاهد هستیم که مباحثی علیه جمهوری اسلامی مطرح شده اما این مسابقات و تجمیع مسلمانان در یک جا بزرگترین نقش را در وحدت جهان اسلام دارد.

 

اوزجان گندشدوغلو با اشاره به نقش فعالان قرآنی بر بیداری اسلامی شکل گرفته ابراز کرد: افراد بسیاری هستند که در عین حفظ و تلاوت قرآن عامل به آموزه های آن نیستند از این رو تربیت افراد عامل به قرآن در این مسیر بسیار موثر است و از این طریق می توان تاثیر بزرگی بر بیداری اسلامی نه تنها در منطقه بلکه در تمامی دنیا برجای گذاشت.

 

وی با ابراز قدردانی از مسئولان نظام برای برگزاری این رقابت ها خاطرنشان کرد: امید است که خداوند حافظ ایران باشد تا تهدیداتی که عراق، سوریه و پاکستان را تحت تاثیر قرار می دهد بر نظام مقدس جمهوری اسلامی اثری سوء نگذارد، چون ایران تنها مدافع و حامی مسلمانان جهان است.

 

پایان پیام/

کد خبر 49286

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha