ارزش های انقلاب و اندیشه رهبری علت اصلی خیزش و بیداری مسلمانان

عبدالمطلب امان با بیان این مطلب که رهبر معظم انقلاب شخصیتی شناخته شده برای همه جهانیان هستند، گفت: ارزش های انقلاب و اندیشه آیت الله خامنه ای مبنی بر خیزش مسلمانان بیشترین تاثیر را بر بیداری اسلامی دارد.

حبیب عبدالمطلب امان، نماینده اتریش در بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن درباره سطح رقابت های بین المللی جمهوری اسلامی به خبرنگار شبستان گفت: این مسابقات نخستین تجربه من در عرصه بین المللی است و پیش از این تنها در رقابت های داخلی اتریش شرکت کرده بودم اما همین تجربه اندک نشان می دهد که این رقابت ها از سطح بالای کمی و کیفی برخوردار است.

 

وی اظهار کرد: این مسابقات به لحاظ استقبال عموم مردم، کیفیت و کمیت شرکت کنندگان و داوران در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

 

امان درباره نحوه پیگیری فعالیت های قرآنی در اتریش به عنوان کشوری غیرمسلمان تصریح کرد: اقلیت های مسلمان در کشورهای اسلامی در مراکز خاص فعالیت های قرآنی را دنبال می کنند، در اتریش هم این شیوه مرسوم است از جمله برنامه های حفظ برای بزرگسال و خردسال و برادران و خواهران.

 

نماینده اتریش در بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن ادامه داد: البته شعیان به دلیل برخی محدودیت ها امکان انجام فعالیت های قرآنی به طور مستقل را ندارند و امید است که در آینده نزدیک این مشکلات مرتفع شده و بتوان فعالیت های اثرگذار قرآنی با محور اهل بیت (ع) را انجام داد.

 

وی با اشاره به اثرگذاری فعالیت های قرآنی بر بیداری اسلامی امروز مسلمانان بیان کرد: این فعالیت های و معارف قرآنی نه تنها بر کشورهای اسلامی بلکه بر جوامع غیراسلامی نیز اثرگذار بوده است، چراکه وقتی پیروان دیگر ادیان خود را در بن بست می بینند، اما با معارف قرآن و اسلام راه جدید و صحیح زندگی را پیدا می کنند می توان گفت این بیداری برتر از بیداری امروز جهان اسلام است.

 

امان درباره میزان شناخت خود از رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: کیست که آیت الله سیدعلی خامنه ای را نشناسد؟ همه در عالم در شرق و غرب ایشان را می شناسند و ایشان رهبر و انسانی بالاتر و والاتر از همه انسان ها هستند.

 

وی با بیان این مطلب که ارزش های انقلاب اسلامی و اندیشه رهبر معظم انقلاب در بیداری امروز جهان اسلام به ویژه در مصر و بحرین تاثیر شگرف داشته است، خاطرنشان کرد: این افکار و اندیشه رهبری پیرامون خیزش مسلمانان بر بیداری اسلامی موثر بوده و زمینه آشنایی مردم دیگر کشورها با ملت و فرهنگ ایران را فراهم کرده و این به دلیل ویژگی های ایشان مبنی بر مساعدت کشورهای اسلامی است.

 

شایان ذکر است، بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن از 8 تا 13 تیرماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در حال برگزاری است.

 

پایان پیام/  

کد خبر 49342

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha