بیداری امروز جهان اسلام از انتفاضه فلسطین الهام گرفته است

یوسف موسی با بیان این مطلب که بیداری امروز جهان اسلام الهام گرفته از انتفاضه فلسطین است، گفت: امام راحل و رهبر معظم انقلاب همواره از حامیان فلسطین بوده و اسرائیل را غده سرطانی دانسته اند.

ایوب یوسف موسی، نماینده فلسطین در بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن درباره سوابق حضور خود در رقابت های بین المللی به خبرنگار شبستان گفت: من برای دومین بار است که در مسابقات بین المللی جمهوری اسلامی ایران شرکت می کنم نخستین بار در سال 2008 به میزبانی مشهد مقدس و امسال نیز برای دومین بار توفیق حضور را پیدا کرده ام.

 

وی درباره علت اهدای چفیه خود به رییس جمهور در آیین افتتاحیه این مسابقات اظهار کرد: دکتر احمدی نژاد از برترین و برجسته ترین روسای جمهوری کشورهای اسلامی و حتی جهان است و حس همدردی او با مردم زجر کشیده فلسطین قابل ستایش است.

 

یوسف موسی ادامه داد: ابراز همدردی همیشگی وی با مردم فلسطین و مبارزه علنی با رژیم غاصب اسرائیل باید حداقل از طریق ادای احترام تا حدودی جبران شود.

 

نماینده فلسطین در بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن ادامه داد: امید است روزی فرا برسد که آرزوی فلسطینیان و تمامی افراد همدرد با این کشور اشغال شده بتوانند در قبله نخست خود یعنی مسجد الاقصی نماز را اقامه کنند.

 

وی با اشاره به نقش اثرگذار فعالیت های قرآنی بر بیداری اسلامی شکل گرفته بیان کرد: این موج بیداری شکل گرفته در کشورهای اسلامی از انتفاضه مردم فلسطین الهام گرفته است و در واقع موضوع این کشور موضوعی بنیادین و اساسی و قابل طرح در هر محفل و مجلسی است که می توان از بستر مسابقات نیز برای آن استفاده بهینه کرد.

 

یوسف موسی درباره جایگاه رهبر معظم انقلاب در میان مردم فلسطین خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب پس از ایشان همواره مدافع فلسطین و انتفاضه مردم آن بوده اند و در هر فرصتی اسرائیل را رژیم سرطانی معرفی کرده اند که باید برچیده شود؛ خود من نیز در دیداری که با آیت الله خامنه ای در سال 2008 داشتم ایشان را بسیار بزرگوار و مهربان در حق مسلمانان جهان یافتم.

 

شایان ذکر است، بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن با حضور نمایدگانی از 61 کشور جهان از 8 تا 13 تیرماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در حال برگزاری است.

 

پایان پیام/

 

 

 

کد خبر 49327

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha