ارشاد، قلب و آموزش و پرورش، مغز جامعه است

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره ارشاد اسلامی ابرکوه گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد یک وزارت فرهنگی هنری و قلب جامعه است که باید با برنامه ریزی آن را پیش برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، به مناسبت روز سینما مراسمی امروز(22 شهریور) با حضور جمعی از هنرمندان ابرکوه و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابرکوه با امام‌جمعه این شهرستان برگزار شد.

جواد عادل، رئیس اداره ارشاد ابرکوه ضمن تشکر از فعالان در عرصه سینما گفت: سینما به‌عنوان برترین عنصر تأثیرگذار بر جامعه است و این بحث در ابرکوه دریکی ۲ سال اخیر جایگاه خود را پیداکرده است.

وی افزود: بیش از 30 فیلم در این سه سال توسط فیلم‌سازان ابرکوهی در بخش‌های آماتور، حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای تولیدشده، که این مقدار برای شهرستان جایگاه قابل‌توجهی دارد.

رئیس اداره ارشاد ابرکوه خاطرنشان کرد:  تهیه تمامی این 30 اثر را بدون حمایت مسئولان داشتیم و من به جرات می‌گویم که حمایت‌های مالی در این حوزه در حد صفر است، این همان روحیه مدیریت جهادی است که رهبری بارها مطرح کرده‌اند و در ابرکوه در بخش‌های مختلف هنری به‌وضوح دیده می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و استعدادهای فیلم‌سازان ابرکوه برای پیشرفت خاطرنشان کرد: در این چند سال حداقل امکانات فراهم‌شده و زیرساخت‌های فرهنگی برای شروع یک حرکت بنیادی و جدی، آماده است و نیاز به حمایت‌های ویژه مسئولین شهرستان و استان دارد تا به سرانجام برسد.

رئیس اداره ارشاد ابرکوه بیان کرد: در بخش فیلم چه بازیگر، تولید، فیلم‌برداری، کارگردانی در شهرستان مشکل خاصی نداریم و رتبه ابرکوه در این زمینه‌ها نسبت به جمعیت، خیلی بالاتر از شهرهای دیگر است و برخی تولیدات عباسی و آزادگان و ابطحی که وارد عرصه ملی و کشوری شده برای ما افتخار است.

عادل تأکید کرد: آموزش‌ و پرورش، مغز و ارشاد، قلب جامعه است و باید به هر دو توجه شود تا دغدغه‌هایی که درزمینه تهاجم فرهنگی به وجود آمده رخ ندهد.

کد خبر 485875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha